اقتدار ملی

مطالبی در خصوص اقتدار ملی

اقتدار ملی

مطالبی در خصوص اقتدار ملی

راهپیمایی روز جهانی قدس آغاز شد

راهپیمایی روز جهانی قدس به عنوان نماد مبارزه با استکبار و نظام سلطه، همزمان با سراسر کشور در تهران نیز آغاز شد.


مردم شهید پرور تهران امروز (جمعه) با حضور در راهپیمایی روز قدس و خلق حماسه ‌ای ماندگار از مردم مظلوم فلسطین حمایت می کنند. 

مردم تهران امروز ندای الله اکبر سر داده و به مستکبران خواهند گفت که ملت ایران همیشه از مردم صبور این سرزمین و همه ملت های مظلوم جهان حمایت خواهند کرد. 

همزمان با فرا رسیدن روز جهانی قدس، مردم سراسر کشور امروز بار دیگر با حضور پر شور و حماسی خود در راهپیمایی قدس از استکبار جهانی اعلام انزجار می کنند و در حمایت از مردم ستم دیده جهان به ویژه فلسطین با مشت های گره کرده شعار مرگ برآمریکا و مرگ بر اسرائیل سرخواهند داد. 

راهپیمایی روز جهانی قدس امروز با حضور مردم مومن و روزه دار در بیش از 900 شهر ایران اسلامی و همچنین 85 کشور خارجی برگزار می شود.

راهپیمایی در تمام مســیـرهای دهـگانه زیر به سمت میعادگاه نماز جمعه (دانشگاه تهران) با حضور امت قدرشناس و همیشه در صحنه، در حال برگزاری است. 


بنا به اعلام سیدباقر پیشنمازی رئیس ستاد نماز جمعه تهران، نماز جمعه این هفته تهران در آخرین هفته از ماه مبارک رمضان و در روز جهانی قدس به امامت آیت الله سیداحمد خاتمی در دانشگاه تهران برگزار می شود. 

همچنین علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی و رمضان شریف رئیس ستاد مرکزی انتفاضه و قدس سخنرانان پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته تهران هستند. 

به گفته پیشنمازی، بیانیه پایانی راهپیمایان روز جهانی قدس قبل از سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته تهران از سوی محسن صباغ نماینده شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی تهران قرائت می شود. 

همچنین براساس اعلام روابط عمومی ستاد نماز جمعه تهران، برنامه پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته تهران از ساعت 11 و 20 دقیقه با زیارت آل یاسین آغاز و باتلاوت آیاتی از کلام الله مجید توسط قاری ممتاز، محسن قاسمی ادامه می یابد. 

امام خمینی (ره) در 16 مرداد 1358 دراقدامی هوشمندانه آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به عنوان «روز جهانی قدس» نامگذاری کردند و از مسلمانان جهان خواست که دراین روز همبستگی خود را برای حمایت از حقوق قانونی مردم مسلمان فلسطین به نمایش بگذارند. 

روز قدس عامل وحدت و بیداری و حمایت مسلمانان از مردم بی دفاع فلسطین است؛ قدس بخش جدایی ناپذیر جغرافیای جهان اسلام به شمار می رود و هیچ فردی نمی تواند از آن ذره ای چشم پوشی کند. 

امام خمینی(ره) درباره روز قدس فرمودند: «روز قدس فقط روز فلسطین نیست، روز اسلام است. روز قدس، جهانی است و روزی نیست که فقط اختصاص به قدس داشته باشد. روز مقابله مستضعفین با مستکبرین است». 

مقام معظم رهبری نیز در خصوص روز جهانی قدس فرمودند که « روز جهانی قدس مظهر اراده عمومی ملت های مسلمان برای مقابله با آمریکا و اسراییل است» 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.