اقتدار ملی

مطالبی در خصوص اقتدار ملی

اقتدار ملی

مطالبی در خصوص اقتدار ملی

موشک بازی در دیرالزور، خط و نشان در ریاض و تل‌آویو/ چرا سپاه از جنگنده به جای موشک استفاده نکرد؟

 
موشک

انتخاب زمان و روش انجام این عملیات به گونه‌ای بود که هم پاسخ تهدیدات اخیر ترامپ علیه ایران و هم تحریم های جدید کنگره و هم تهدید های هم پیمانان منطقه‌ای آمریکا داده شود.

 مشرق - حمله موشکی دیشب انجام شده توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه مرکز هدایت و پشتیبانی تروریست های تکفیری از استان‌های غربی کشور و شلیک شش موشک به شهرک المیادین در استان دیرالزور سوریه و مرکز تجمع تروریست ها در این منطقه با توجه به مجموعه تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی پیام ها و پیامدهایی را به دنبال داشت.

این پیام ها علاوه بر میزان تلفات و خسارت های به بار آمده از تروریست ها است که طبعا رسانه های وابسته به گروه‌های تروریستی تلاش خواهد کرد آن را در بایکوت خبری قرار دهند. البته با وجود بایکوت خبری احتمالی در مورد این تلفات ، می توان گفت که اشراف اطلاعاتی ایران در سوریه و دقت اصابت این موشک ها بعلاوه اهمیت راهبردی و مرکزیت استان دیرالزور برای داعش نشان از تلفات و خسارت های بالای این حمله برای تروریست ها دارد. دیرالزور پایگاه اصلی داعش درسوریه است. این گروه تروریستی در۲ماه گذشته پس ازشکست‌ها در رقه، حمص و حماه، تمام نیروها و تجهیزاتش را به این استان منتقل کرد. در همین رابطه روزنامه النهار چاپ لبنان پیرامون این حمله موشکی نوشت که حمله موشکی مستقیم سپاه پاسداران با وجود حمایت‌های گسترده مستشاری و شبه ‌نظامی ایران از سوریه، حمله‌ای نادر و غیرمنتظره بود.

از ترقه بازی تا موشک بازی

همزمانی این حمله موشکی با دیدار رهبر معظم انقلاب اسلامی با خانواده شهدای مدافع حرم و شهدای مرزبانی و بیانات ایشان مبنی بر اینکه جمهوری اسلامی ایران مستحکم ایستاده و به دشمنان سیلی سختی خواهد زد، نشان می‌دهد که جمهوری اسلامی ایران هر زمان که اراده کند، قدرت پاسخ گویی فوری به تجاوزات احتمالی را خواهد داشت و تلاش وابستگان منطقه ای آمریکا برای بازی با امنیتی ایران، بازی با آتش است. به این ترتیب این حملات را می توان در راستای دلجویی از خانواده های شهدای مدافع حرم و حملات تروریستی اخیر ارزیابی کرد.

از سوی دیگر حملات گسترده موشکی ایران به مواضع تروریست ها با موشک های حجیم میان برد ، دقت استفاده رهبر معظم انقلاب از تعبیر "ترقه بازی" در توصیف حملات تروریستی ایران را نشان داد و ثابت کرد که ایران آمادگی دارد پاسخ این حملات بچه گانه و فاقد تجربه حرفه ای را با موشک های خود بدهد.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.