اقتدار ملی

مطالبی در خصوص اقتدار ملی

اقتدار ملی

مطالبی در خصوص اقتدار ملی

اهمیت توپولوژیک و ژئوپلتیک شهر «تلعفر» چیست؟

سردار رسول سنایی راد معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تلعفر حدود 70کیلومتری غرب موصل قرار داشته و 60کیلومتر با مرزهای ترکیه و سوریه فاصله دارد.

معاون سیاسی سپاه ادامه داد: تلعفر یکی از نقاط مواسلاتی به حساب میاد که از مبادی ورودی تروریست ها از ترکیه و سوریه بوده و تروریست‌های تکفیری به آن موصل کوچک هم می‌گویند.

وی با بیان اینکه تلعفرمرکز آموزش تروریست‌های خارجی تکفیری بوده، بیان داشت: این شهر ترکیب جمعیتی خاصی دارد که تکفیری ها با توجه به مقاومت اولیه ای که ترکمن های شیعی در آنجا داشتند استحکامات خاصی را در آنجا پیاده کردند وبه نوعی از گذشته به اهمیت این منطقه واقف بودند.

سردار سنایی راد گفت: قطعا تجربه های ارتش و مجموعه نیروهای نظامی عراقی که از موصل و دیگر شهرها کسب کردند در تلعفر به کار خواهند گرفت.

معاون سیاسی سپاه پاسداران با بیان اینکه نیمی از نیروهای داعشی مستقر در تلعفرخارجی هستند، بیان داشت: این تروریست‌ها به مهاجرین معروف بوده وبیشترین عملیات‌های سرنوشت ساز را به آنها می‌دهند. شاید جانشین ابوبکر بغدادی یک تلعفری باشد و این نشان از اهمیت تلعفر برای تروریست‌های تکفیری دارد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: روند آزادسازی که در روزهای گذشته در روستاها ی اطراف انجام شد مناسب بوده؛ اما وجود عوامل انسانی کمی پیشروی ها را کند کرده اما نهایتا جریان داعش در این شهر متلاشی خواهد شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.