اقتدار ملی

مطالبی در خصوص اقتدار ملی

اقتدار ملی

مطالبی در خصوص اقتدار ملی

احمدی نژادکسی نیست ساکت بنشیند

 یک تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: احمدی‌نژاد فردی نیست که ساکت بنشیند، در کنجی برود و سال‌ها انتظار بکشد تا بعد ببیند چه زمانی می‌تواند به صحنه بیاید. واقعا جامعه خیلی وقت است از احمدی‌نژاد عبو  ر کرده، حتی جامعه از جریان‌های سیاسی رایج هم عبور کرده است، چه رسد به احمدی‌نژاد.


ناصر ایمانی درباره علت سکوت این روزهای محمود احمدی نژاد به خبرآنلاین گفت: بقایی و مشایی اعضای تیم فکری، نقطه اتکا و مورد اعتماد و اطمینان احمدی نژاد بودند. هر دوی آنها الان از دسترس خارج هستند و این مسئله احمدی نژاد را دچار کمبود ایدئولوژی و استراتژی کرده است.


  وی افزود: احمدی نژاد در یک سال اخیر اقداماتی مانند بست نشینی در حرم عبدالعظیم حسنی، برگزاری تجمعات در امامزاده صالح و نامه نگاری ها را انجام داد اما بازخورد مورد انتظارش را از جامعه دریافت نکرد. بنابراین به هر دلیل بهتر می بیند، سکوت کند.


این تحلیلگر مسائل سیاسی با اشاره به محتوای نامه های احمدی نژاد اظهار کرد: او در نامه‌نگاری‌های اخیرش مطلبی را دائم تکرار کرد و نوشت «به زودی اتفاقات بزرگی می افتد و این وضعیت تغییر خواهد کرد». این روزها شاید احمدی نژاد منتظر وقوع آن اتفاقات است. فکر می کند مسئولیت اصلی خود را انجام، هشدارهای لازم را داده و اتمام حجت کرده است بنابراین کنار نشسته و منتظر است.


وی ادامه داد: البته احمدی نژاد فردی نیست که ساکت بنشیند، در کنجی برود و سال ها انتظار بکشد تا بعد ببیند چه زمانی می تواند به صحنه بیاید. مانند آنچه در سال های 70 رخ داد و جناح چپ کاملا از صحنه سیاسی کشور کنار کشید و حتی فعالیت های تشکیلات خود را منحل کرد و وقتی در سال های 75 و 76 دید آهسته و آهسته فضای اجتماعی دوباره دارد مساعد می شود فعالیت سیاسی را از سر گرفت. اما آقای احمدی نژاد چنین رویکردی را دنبال نمی کند.


ایمانی یادآور شد: احمدی نژاد کسی نیست که از صحنه سیاسی کشور به کل کنار بکشد و خود را بازنشسته کند. او مترصد است ببیند تا فضا چه زمانی اجازه می دهد بنابراین قطعا دوباره به صحنه خواهد آمد.


وی درباره حکمت عدم برخورد دستگاه قضایی با رفتارهای نامتعارف احمدی نژاد بیان کرد: احمدی نژاد 8 سال رئیس جمهور و مقام دوم این کشور بود بنابراین مسئولان عالی رتبه در شورای عالی امنیت ملی و دستگاه قضایی مقداری ملاحظه او را می کنند تا کار به جایی نکشد که لازم باشد با او برخورد قضایی شود؛ اما این ملاحظه تا یک زمانی است و بی انتها نخواهد بود. باید دید حرکات او چه طور پیش می رود.


این تحلیلگر مسائل سیاسی اظهار کرد: البته احمدی نژاد این درک را دارد که اگر بی‌گدار به آب بزند شاید برخورد قضایی قریب الوقوع خواهد بود. او زمانی فکر می کرد، محال است دستگاه قضایی به سراغ نزدیکانش یعنی مشایی و بقایی بیاید و آنها را دستگیر کند اما آمد. بر اساس همین تفکر هم آنها بی پروایی هایی را انجام می دادند. الان فقط شخص آقای احمدی نژاد مانده اما اگر بخواهد کار به جای باریک بکشد، درباره احمدی نژاد هم هیچ محدودیتی به لحاظ برخورد قضایی وجود ندارد.


وی با بیان اینکه امکان دارد احمدی نژاد منتظر تهدید خارجی باشد، افزود: اگر خطری خارجی کشور را تهدید کند -که خیلی احتمالش بعید است- تصور نمی کنم جامعه به این نتیجه برسد که «در مقابل تهدیدات خارجی فقط احمدی نژاد می تواند بایستد» چون ایستادن مقابل تهدید خارجی مساوی در حوزه کاری جریانات نظامی است. احمدی نژاد اصلا رابطه خوبی با هیچ کدام از نهادهای نظام به ویژه نهادهای نظامی ندارد که حالا بخواهد برای زمانی مسئولیت کشور را به عهده بگیرد.


این تحلیلگر مسائل سیاسی با بیان اینکه مردم نیز به خوبی می دانند احمدی نژاد پایگاهی میان نیروهای نظامی ندارد، یادآور شد: زمان احمدی نژاد خیلی وقت است به پایان رسیده است. حتی اگر همچنان برخی دستگاه های حاکمیت نظر خوشی به احمدی نژاد داشته باشند که اصلا ندارند. فکر نمی کنم او به آن معنا پایگاه بین مردم داشته باشد که بر اثر تهدید خارجی بتواند اقبال جامعه را کسب کند و در انتخابات ریاست جمهوری رأی بیاورد. واقعا جامعه خیلی وقت است از احمدی نژاد عبور کرده، حتی جامعه از جریان های سیاسی رایج هم عبور کرده است چه رسد به فردی به نام احمدی نژاد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.