اقتدار ملی

مطالبی در خصوص اقتدار ملی

اقتدار ملی

مطالبی در خصوص اقتدار ملی

علت نگرانی ترامپ درباره تنگه هرمز چیست؟

حسن روحانی رئیس جمهور در پاسخ قاطع به تهدیدات اخیر ترامپ که مدعی شده بود، اجازه نمی دهد حتی یک قطره نفت ایران صادر شود، گفته بود: نفت ایران صادر نشود یعنی نفت منطقه هم صادر نمی‌شود.

به گزارش افکارنیوز، پاسخ قاطع رئیس جمهور کشورمان به تهدیدات نفتی دونالد ترامپ بازتاب گسترده ای در رسانه های خارجی داشت و بسیاری از این پاسخ به بسته شدن مهمترین آبراه نفتی جهان یعنی تنگه هرمز تعبیر کرده بودند.

تنگه هرمز که روزانه یک سوم از نفت جهان از طریق آن ترانزیت می شود، یک آبراه استراتژیک است که تولید کنندگان نفت خاورمیانه را به بازارهای مهم نفتی در آسیا اقیانوسیه، اروپا، آمریکای شمالی و سایر مناطق متصل می سازد.

نقشه استراتژیک تنگه هرمز در انتقال نفت جهان را در ادامه ببینید:

چرا ترامپ باید نگران تنگه‎ هرمز باشد؟ +عکس

 

کسی که زنش را به «مسعود رجوی» هدیه می‌کرد چه لقبی می‌گرفت؟

بعد از اینکه مهدی ابریشمچی همسرش را در اختیار مسعود رجوی قرار می‌دهد به «ایثارگر بزرگ» ملقب می‌شود و از این ازدواج به نام «انفجار رهایی» یاد می‌‌کنند.

به گزارش افکارنیوز،  مریم رجوی در سال گذشته و همزمان با اغتشاش در برخی شهرهای کشور، مردم را به گسترش کانون‌های شورش دعوت می‌کرد هرچند که صحبت‌های او تاثیری در عموم مردم ایران ندارد و علت این مسئله جنایت‌های گسترده آنها در طول دهه ۶۰ و همچنین سال‌های اخیر است.

ماجرای شرط‌گذاشتن اعضای گروهک منافقین در حمله به شهر اسلام آباد همزمان با عملیات مرصاد بود. در این عملیات منافقین با ورود به داخل خاک ایران به بیمارستان اسلام آباد غرب وارد شده و با پاره کردن شکم زنان آبستن، بر سر اینکه کودک داخل رحم دختر است یا پسر شرط‌بندی می‌کردند! در این زمینه با صفاءالدین تبرائیان شرق‌شناس و پژوهشگر تاریخ و نویسنده کتاب خوابگرد‌ها ارتباط رهبران سازمان مجاهدین خلق با نهاد‌های نظامی و امنیتی حزب بعث عراق به گفت‌وگو نشستیم.


 
ادامه مطلب ...

ایران به تهدید‌ها درباره توقف تعهدات هسته‌ای خود پایان دهد

«ژان ایو لودریان» وزیر خارجه فرانسه گفت که ایران با به تهدید‌ها در زمینه اینکه، پایبندی به تعهدات هسته‌ای خود را متوقف می‌کند، پایان دهد.

به گزارش افکارنیوز، «ژان ایو لودریان» وزیر خارجه فرانسه گفت که ایرانبا به تهدید‌ها در زمینه اینکه، پایبندی به تعهدات هسته‌ای خود را متوقف می‌کند، پایان دهد.

این موضع‌گیری در شرایطی است که بسته پیشنهادی اتحادیه اروپا به ایران پس از خروج آمریکا از برجام و بعد از حدود دو ماه ارائه شده است و آنگونه که از اظهارات «حسن روحانی» رئیس‌جمهور ایران در تماس‌های تلفنی «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان و «امانوئل ماکرون»رئیس جمهور فرانسه برمی‌آید، این بسته نتوانسته درخواست‌های ایران را تأمین کند به نحوی که روحانی آن را مایوس کننده خوانده و گفته که بسته مزبور دربرگیرنده همه خواسته‌های ایران نیست.

نخستین نشست کمیسیون مشترک برجام در سطح وزرای خارجه بدون آمریکا با حضور وزرای خارجه ایران و گروه ۱+۴ ساعت ۱۱ امروز جمعه به وقت وین (۱۳:۳۰ به وقت تهران) در هتل «پله کوبورگ» شهر وین برگزار می‌شود.

«محمدجواد ظریف» وزیر خارجه ایران بدین منظور بامداد امروز وارد وین شد. پیش از خروج آمریکا از برجام دو دور نشست کمیسیون در سطح وزرا در نیویورک برگزار شد.

واکنش آمریکا به تهدید نفتی روحانی

یک مقام ارتش آمریکا به سخنان رئیس‌جمهوری ایران درباره تلاش آمریکا برای جلوگیری از صادرات نفت ایران واکنش نشان داد.

به گزارش افکارنیوز، اظهارات یک مقام ارتش آمریکا در روز چهارشنبه که گفته واشنگتن «آماده تضمین آزادی تردد دریایی» است را واکنش به سخنان اخیر «حسن روحانی»، رئیس‌جمهوری ایران تعبیر کرده است.

رئیس‌جمهور ایران روز سه‌شنبه در پاسخ به تهدید‌های مقام‌های آمریکایی که خواستار رساندن صادرات نفت ایران به صفر شده بودند گفت: «آمریکایی‌ها مدعی شده‌اند که میخواهند به طور کامل جلوی صادرت نفت ایران را بگیرند، آن‌ها معنی این حرف را نمی‌فهمند، چرا که اصلا معنی ندارد که نفت ایران صادر نشود و آن وقت نفت منطقه صادر شود، اگر شما توانستید این کار را بکنید تا نتیجه اش را ببینید.»

 
ادامه مطلب ...

تهدید بستن تنگه هرمز مواضع اروپا را عوض کرد

اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای با تشریح مسائل مطرح‌شده در نشست اخیر کمیسیون مشترک برجام، تلاش برای تداوم صادرات نفت و گاز ایران را از جمله اولویت‌های طرف‌های توافق هسته‌‌ای برای حفظ این توافق دانسته است.

به گزارش افکارنیوز، اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای روز شنبه مسائل و موضوعات مطرح‌شده در جلسه روز جمعه کمیسیون مشترک برجام در وین را تشریح کرده است. 

وزرای خارجه کشورهای فرانسه، آلمان، انگلیس، روسیه،چین و ایران روز جمعه اولین نشست در سطح وزرای خارجه را بعد از خروج آمریکا از این توافق هسته‌ای برگزار کردند. 

اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای روز شنبه برگزاری این نشست را نشانه‌ای از اهمیت برجام برای طرف‌های توافق و تعهدات آنها به حفظ آن دانسته است. 

 
ادامه مطلب ...

حمله نافرجام رژیم صهیونیستی به فرودگاه تی4


حمله نافرجام دیشب رژیم صهیونیستی به فرودگاه تی4 در حومه شرقی حمص در پی شکست‌های پیاپی تروریست‌های مورد حمایت این رژیم در درعا صورت گرفت.

شبکه تلویزیونی الاخباریه سوریه با اشاره به این مطلب اعلام کرد: پدافند نیروی هوایی سوریه حمله اسرائیل را به فرودگاه تی4 دفع کرد و تعدادی از موشک‌های شلیک شده را سرنگون کرد و یک فروند از هواپیما‌های شرکت کننده در این حمله را هدف قرار داد که آسیب دید و بقیه را مجبور به فرار کرد.

شبکه تلویزیونی الاخباریه سوریه در حالی که تصاویری از شلیک پدافند هوایی ارتش سوریه پخش می‌شد اعلام کرد یک منبع نظامی گفت پدافند هوایی ما یکشنبه شب گذشته تجاوز اسرائیل به فرودگاه تی4 در حومه شرقی حمص دفع و تعدادی از موشک‌های شلیک شده به این فرودگاه را سرنگون کرد و یکی از هواپیما‌های مهاجم را هدف قرار داد و بقیه را مجبور کرد حریم هوایی سوریه را ترک کنند.

حمله مسلحانه به یک مرکز امنیتی در مرکز عربستان


عربستان

منابع امنیتی عربستان از حمله سه «تروریست» به یک مرکز امنیتی در شهر «بریده» واقع در مرکز عربستان خبر دادند.

 سخنگوی وزارت کشور عربستان یکشنبه شب طی اعلام کرد که در حمله مسلحانه سه «تروریست» به یک مرکز امنیتی در شهر «بریده» استان قصیم واقع در مرکز عربستان، یک نیروی امنیتی این کشور کشته شد.

سخنگوی وزارت کشور عربستان افزود: در حمله تروریستی شهر بریده، دو فرد مسلح کشته و یک فرد مسلح دیگر نیز زخمی شده است.

در همین حال، خبرگزاری دولتی عربستان «واس» گزارش داد که در این حمله تروریستی، یک نفر از اتباع بنگلادشی نیز کشته شد.

سران عربستان و امارات در برابر تهدید ایران به بستن تنگه هرمز ناچار به سکوت شدند


سران عربستان و امارات در برابر تهدید ایران به بستن تنگه هرمز ناچار به سکوت شدند

محمدعلی الحوثی، رئیس کمیته عالی انقلابی یمن، در صفحه خود در توئیتر نوشت سران سعودی و امارات در برابر تهدید ایران به بستن تنگه هرمز وحشت زده شدند.

رئیس کمیته عالی انقلابی یمن در این توییت نوشت: تهدیدات ایران برای بستن تنگه هرمز مفید واقع و منجر به تعهداتی برای خرید نفت ایران شد. این موضوع نشان داد که عربستان سعودی و امارات تا ابد در معرض تهدید هستند. سران ائتلاف [تجاوز به یمن] سرهایشان را در زیر شن برده‌اند، گوئی که این تهدید علیه آنها نبوده است و فراموش کردند که خودشان چه تهدیداتی را مطرح کرده بودند.

وی افزود: سعودی ها و اماراتی ها سخنان زیادی علیه ایران مطرح کردند و ادعا می کردند که جنگ در یمن برای نابودی ایران است، زیرا ایران تنها دشمن آنهاست. با یک تهدید یعنی تهدید رئیس جمهوری ایران به بستن تنگه هرمز همه چیز متوقف شد. اکنون پرسش این است که تهدیدات آنها چه شد؟ چرا دیگر هیچ تهدیدی نمی شنویم؟ مواضع رهبران سعودی و امارات در برابر تهدیدات ایران شرم آور و ننگین است و نشان می دهد که این ضرب المثل درست است که ؛ بازی کردن با بزرگان بیهوده است.

حمله موشکی نیرو‌های یمنی به مواضع ائتلاف سعودی در نجران


حمله موشکی نیرو‌های یمنی به مواضع ائتلاف سعودی در نجران

 رسانه‌های نزدیک به مبارزان یمنی از حمله موشکی به مواضع نیروهای ائتلاف سعودی در منطقه «جبل السدیس» در استان نجران عربستان خبر می‌دهند.

شماری زیادی از مزدوران سعودی از جمله افسران ارشد در این حمله موشکی کشته و زخمی شدند.

انتهای پیام/

ادعای ایرانی بودن موشک‌های یمنی بهانه‌ای برای تجاوزگری است


ادعای ایرانی بودن موشک‌های یمنی بهانه‌ای برای تجاوزگری است

 به نقل از اسپوتنیک، محمد علی الحوثی، رئیس کمیته انقلابی یمن ادعای آمریکا و دیگر متجاوزان به یمن را مبنی بر صادرات موشک‌های ایرانی به یمن سخیف و بی اساس توصیف کرد.

محمد علی الحوثی در گفتگو با این خبرگزاری، تصریح کرد: اگر آمریکا دلایل کافی برای ادعاهایش مبنی بر متهم کردن ایران به صدور موشک بالستیک به یمن داشت، نیاز نبود نیکی هیلی، نماینده این کشور در سازمان ملل، مثل بازیگران هالیوودی رفتار کند و بقایای موشک‌های ادعائی را که توسط سیستم ضد موشکی پاتریوت هدف قرار گرفته است نمایش دهد.

الحوثی با اشاره به تهدید ایران به بستن تنگه هرمز، خواستار اجرای این تهدید شد. وی همچنین عربستان سعودی و امارات عربی متحده را به چالش کشید و گفت: به نظر می رسد سیستم پاتریوت بسیار علاقمند بوده است که همه اجزای موشک را منهدم کند و فقط بخشی را که بر روی آن نوشته شده است ساخت کجاست سالم نگه دارد تا از آن به عنوان مدرک استفاده شود!

چرا الان هواپیماهای ما رو نمیزنند؟

وحید یامین پور مجری و تهیه کننده تلویزیون، در توئیتی درباره حمله ناو آمریکایی به هواپیمای مسافربری ایران در سال 67 ، نوشت:



روحانی که زنده زنده توسط داعشی‌های وطنی سوزانده شد!


ماجرای زنده سوزاندن وحشیانه یک روحانی توسط داعش وطنی/ گوشه‌ای از جنایات همکاران «رامین حسین‌پناهی»

در هفته‌های اخیر عناصر ضدانقلاب و معاندین با همراهی برخی مزدوران داخلی‌شان در فضای مجازی، پروژه تطهیر و مظلوم جلوه دادن، یک عنصر تروریستی به نام «رامین حسین‌پناهی» عضو گروهک تروریستی و تجزیه‌طلب کومله را کلید زده‌اند.

نام «کومله» را باید مترادف با «داعش» دانست؛ گروهکی تجزیه‌طلب و ضدایرانی که اعضایش در آدم‌کشی و جنایتکاری چیزی کمتر از داعشی‌ها نداشته و ندارند. اعضای این گروهک در مقطعی بویژه در دهه ۶۰ وحشیانه‌ترین جنایات را علیه مردم شمالغرب کشور مرتکب می‌شدند؛ از سربریدن تا شمع آجین کردن و سوزاندن.

با قدرت در مقابل استکبار جهانی خواهیم ایستاد


با قدرت در مقابل استکبار جهانی خواهیم ایستاد

امیر سرتیپ نوذر نعمتی جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش  جمهوری اسلامی ایران در مراسم تشییع پیکر سه شهید تازه تفحص شده نزاجا که امروز شنبه 16 تیرماه در میدان صبحگاه ستاد این نیرو برگزار شد؛ گفت: دوران دفاع مقدس با ایثارگری، رشادت و جانفشانی های شهدای گرانقدر، ایثارگران و شما همرزمان عزیز به پیروزی رسید و پس از گذشت ۳۰ سال از آن دوران، نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران همچنان خاری در چشم دشمنان است.

وی افزود: نیروهای مسلح با قدرت و امنیتی که مدیون شهدا است، تا آخرین قطره خون خود در مقابل تمامی هجمه های استکبار جهانی خواهند ایستاد.

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش تاکید کرد: شرف و عزتی که امروز ایران اسلامی در منطقه دارد ثمره ریخته شدن خون شهدایی است که در دوران دفاع مقدس و دیگر حوزه های جهاد و مبارزه جاری شده است.

نعمتی بیان کرد: جنگ تحمیلی، دانشگاهی مقدس برای جوانان برومند کشور بود که در آن دوران با حضور مقتدرانه خود در جبهه های جنوب و غرب کشور، امنیت، اقتدار و فضای معنوی را برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران رقم زدند.

وی تصریح کرد: شهدا شاهد اعمال ما هستند ما از خداوند منان می خواهیم که به ما توفیق دهد ادامه دهنده راه شهدای گرانقدر باشیم.

اسناد تازه کشف شده از مأموریت تازه منافقین برضد ایران

تروریسم جدید برای اربابان جدید؛ مأموریت تازه منافقین برضد ایران+ تصاویر

هدف منافقین و اربابان جدید آن‌ها تروریسم اقتصادی است و برای تابستان سال ۱۳۹۷ با اسم رمز «تابستان داغ »، چنین خوابی را دیده‌اند.

 بعد از فروپاشی صدام، سازمان منافقین حتی نتوانست ظواهر کار خود را حفظ کند و مجبور شد که رسماً تحت الحمایهٔ آمریکا قرار گیرد. با مفقود شدن رجوی و مرگ پدرخواندهٔ سازمان یعنی صدام، منافقین مجبور شدند در جهت خواسته‌های آمریکا و غربی‌هایی که نیازمند به ابزاری تروریستی علیه جمهوری اسلامی بودند تغییراتی را بپذیرند.  

ادامه مطلب ...

هواپیمایی که آمریکا برای عملیات در ایران طراحی کرده بود به موزه منتقل شد+ تصاویر


به نقل از پایگاه اینترنتی تایمز یونیون، بدنه هواپیمایی که آمریکا در سال ۱۹۸۰ آن را به طور ویژه برای عملیات آزادسازی گروگان‌های خود در ایران طراحی کرده بود، از پایگاه هوایی رابین به موزه علوم هوا-فضای «امپایر استیت» در گلنویل نیویورک اعطا شد. 

هواپیمای آمریکایی که در طبس شکست خورد، راهی موزه شد+تصاویر


برچس

حمله هوایی رژیم صهیونیستی به فرودگاه تی‌۴ سوریه


حمله هوایی رژیم صهیونیستی به فرودگاه تی‌۴ سوریه

نیرو‌های دفاع ملی سوریه می‌گویند سامانه دفاع موشکی سوریه بعد از ظهر روز یک‌شنبه چند موشک را به سمت یک هواپیما در ریف استان حمص شلیک کرده‌است.

به گفته رسانه‌های سوری این هواپیما از منطقه التنف به سمت فرودگاه تی ۴ در ریف استان حمص پرواز کرده است.

تلویزیون دولتی سوریه ضمن تأیید خبر حمله به فرودگاه نظامی تی‌۴ گفته است سامانه پدافندی اس۲۰۰ با موفقیت مانع از حمله به فرودگاه شده است.

تلویزیون دولتی سوریه خبر داد، در پی حمله ناموفق جنگنده اسرائیلی، ۴ الی ۶ موشک به اطراف فرودگاه تی‌۴ اصابت کرده که صرفا منجر به خسارت‌های مادی محدودی شده است.