اقتدار ملی

مطالبی در خصوص اقتدار ملی

اقتدار ملی

مطالبی در خصوص اقتدار ملی

رهبر ایران درباره آینده جمهوری اسلامی ابراز اطمینان کرد

 خبرگزاری «رویترز» در بازتاب بیانات مقام معظم رهبری، نوشت رهبر ایران در آستانه بازگشت تحریم‌های ایالات متحده تأکید کرد که جایی برای نگرانی درباره آینده کشور وجود ندارد.

خبرگزاری «رویترز» در گزارشی در مورد اظهارات نقل شده از مقام معظم رهبری درباره آینده جمهوری اسلامی ایران، نوشت رهبری ایران تأکید کرد که جایی برای نگرانی وجود ندارد.

رویترز نوشت در آستانه بازگشت تحریم‌های آمریکا علیه ایران، «آیت‌الله خامنه‌ای رهبر و بالاترین مقام ایران گفت جموری اسلامی دلیلی برای نگرانی ندارد.»

این خبرگزاری سپس به انتقاد مقام‌های ایرانی از «یکجانبه‌گرایی آمریکا» اشاره کرده و به نقل از «غلامعلی خوشرو» نماینده جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد نوشته است که واشنگتن با نقض قطعنامه‌ای که سه سال پیش خود در شورای امنیت سازمان ملل به آن رأی مثبت داده بود، در حال ثبت رکورد تازه‌ای در تاریخ است.

رویترز سپس به اظهارات اخیر «حسن روحانی» رئیس‌جمهور و «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران درباره غیرقابل اعتماد بودن آمریکا پرداخته و به نقل از روحانی نوشته است: «امروز آمریکا به عنوان کشوری نامطمئن و غیرقابل اعتماد در جهان شناخته می‌شود که به هیچ‌یک از تعهدات خود پایبند نیست.»

در روزهای اخیر جمعی از فعالان فرهنگی خارج از کشور با رهبر انقلاب دیدار کردند که در خلال آن یکی از حضار، دغدغه و نگرانی علاقمندان به انقلاب در آن سوی مرزها را از آینده بیان کرد.

رهبر انقلاب در پاسخ به نگرانی این شخص گفتند: «نسبت به اوضاع ما اصلا نگران نباشند، هیچکس هیچ غلطی نمی‌تواند بکند، مطمئن باشند، هیچ تردیدی در این جهت وجود ندارد؛ این را به همه بگویید.»

خلبان ایرانی خلبان برتر مسابقات نظامی قزاقستان شد


خلبان ایرانی خلبان برتر مسابقات نظامی قزاقستان شد

 در پایان مسابقات بین المللی نظامی قزاقستان، تیم پهپاد ارتش جمهوری اسلامی ایران به عنوان برترین تیم از نظر عملکرد حرفه‌ای، هماهنگی و سختکوشی انتخاب شد و سرگرد مهدی یعقوبی به عنوان برترین خلبان این دوره معرفی شد.

در رده بندی امتیازی این مسابقات تیم‌های قزاقستان، روسیه و بلاروس اول تا سوم شدند.

تیم پهپاد ایران که با پهپاد بومی و دست ساز سفیر الکتریکی در این مسابقات شرکت کرده بود، تمامی ماموریت‌ها ازجمله شناسایی اهداف در روز و شب تا عمق 40 کیلومتری، ارایه مختصات اهداف جهت هدایت آتش، هدایت ستون زرهی و خودرویی و ماموریت امداد و نجات را با موفقیت انجام داد.

ایران اقدامات یکجانبه آمریکا را با چالش جدی مواجه کرده است


غریب‌آبادی: ایران اقدامات یکجانبه آمریکا را با چالش جدی مواجه کرده است

«کاظم غریب‌آبادی» سفیر و نماینده دائم ایران نزد سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین، با «کارلوس هاتیوا» سفیر و نماینده دائم اکوادور و رئیس گروه ۷۷ کشور در حال توسعه دیدار و درخصوص موضوعات مختلف، رایزنی کرد.

در این دیدار، طرفین آخرین وضعیت روابط فیمابین، خصوصا همکاری‌های دو کشور در سطح سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین و فعالیت‌های گروه ۷۷ را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

سفیر و نماینده دائم کشورمان ضمن اعلام آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای مساعدت و همکاری بیشتر با این گروه در جهت تحقق اهداف آن، بر نقش گروه ۷۷ در هدایت صحیح فعالیت‌های سازمان‌های بین‌المللی، به ویژه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، سازمان بین‌المللی توسعه صنعتی و سازمان بین‌المللی مقابله با جرم و مواد مخدر در جهت منافع کشورهای در حال توسعه و ایجاد توازن در تصمیمات این سازمان‌ها، تاکید کرد.

آقای نخست وزیر، با دشمن ایران همراهی نکن


آقای نخست وزیر، با دشمن ایران همراهی نکن

 سید هاشم الموسوی با مخاطب قرار دادن حیدر العبادی از او پرسید: ما ملت عراق از کِی جزو پروژه تحریم ملت‌ها بوده‌ایم؟ فرزندان عراق از چه زمانی شریک محور تروریسم آمریکایی بوده‌اند؟ محوری که به‌دنبال مداخله و تجزیه کشورها، ظلم به ملت‌ها و غارت ثروت‌هایشان است. ملت بخشنده عراق نه فقط با مال، بلکه با جان خود در فلسطین و سوریه فداکاری کرده است. ما نه اکنون و نه هیچ زمان دیگر اجازه نخواهیم داد که عراق به ایالتی از ایالات آمریکا تبدیل و اراده آنان بر ما تحمیل شود.

وی تصریح کرد: ما برای تثبیت حاکمیت عراق خون داده‌ایم و اجازه نمی‌دهیم کسی به استقلال ما دست‌اندازی کند.

وی با تأکید بر این‌که «دولت عراق نباید از تصمیم یکجانبه آمریکا برای تحریم ایران بترسد»، افزود: این تصمیم شورای امنیت نیست که در برابر آن تسلیم شویم. دو سوم جهان از روسیه و چین گرفته تا هند، پاکستان و سایر کشورها در کنار ایران ایستاده‌اند

ایران قهرمان مسابقات غواصی ارتش‌های جهان شد


ایران قهرمان مسابقات غواصی ارتش‌های جهان شد

غواص‌های نیروی دریایی راهبردی ارتش ایران در پایان مراحل مسابقات غواصی عمق ارتش‌های جهان توانست مقام نخست مسابقات را به دست بیاورد.

تیم غواصی ایران در هر هفت مرحله از این مسابقات رکورد‌های ماندگاری را از خود به جای گذاشت و نام خود را در تاریخ این مسابقات جاودانه کرد.

تیم‌های غواصی روسیه و ونزوئلا نیز به طور مشترک عنوان دوم مسابقات را کسب کردند و در سکوی دوم قرار گرفتند.

رتبه سوم این مسابقات هم به تیم ملی سوریه رسید تا پرونده این دوره از مسابقات با برگزاری آیین اختتامیه در شامگاه هجدهم مرداد بسته شود.

مسابقات نظامی روسیه ۲۰۱۸ در رشته غواصی عمق از تاریخ دهم تا هجدهم مرداد با حضور بیش از یکصد شرکت کننده به میزبانی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) و اداره بنادر و دریانوردی نوشهر برگزار شد و بیش از یکصد نفر از کشور‌های مختلف به رقابت پرداختند.