اقتدار ملی

مطالبی در خصوص اقتدار ملی

اقتدار ملی

مطالبی در خصوص اقتدار ملی

ماجرای عجیب کشف ۴ لکسوس سرقت شده از ایتالیا، روسیه و سوئد در تهران! +تصاویر

۴ لکسوسی که در کشورهای ایتالیا، سوئد و روسیه اعلام سرقت شده و پس از ترخیص از گمرکات وارد ایران شده بودند، شناسایی شدند.

پلیس آگاهی تهران موفق شد ۴ دستگاه خودروی لکسوس را که پس از اعلام سرقت در ۳ کشور اروپایی وارد ایران شده بودند را شناسایی و توقیف کند.

بر اساس این گزارش این ۴ خودروی لکسوس که در کشورهای سوئد، روسیه و ایتالیا اعلام سرقت شده بودند، پس از ترخیص از گمرکات کشور و در هنگام شماره‌گذاری شناسایی شد و در تحقیقات تکمیلی دو متهم این پرونده که اقدام به ترخیص خودرو از  گمرک کرده بودند دستگیر شدند.

ماجرای عجیب کشف ۴ لکسوس سرقت شده از ایتالیا، روسیه و سوئد در پایتخت!+ تصاویر


امنیت کشور را نمی‌توان به دیگران اجاره داد

اصغر محمدی مدیرکل اسبق خاورمیانه و شمال آفریقای وزارتخارجه در یادداشتی به انتقاد از گروههای محدود کننده امنیت کشور پرداخت. 

امنیت کشور را نمی‌توان به دیگران اجاره داداصغر محمدی مدیرکل اسبق خاورمیانه و شمال آفریقای وزارت خارجه در یادداشت منتشر شده در ماهنامه مسیر، وابسته به دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب، به انتقاد از افراد و گروه‌هایی پرداخت که در تلاش هستند تا عناصر امنیت کشور را محدود کنند.

 متن این یادداشت به شرح زیر است:

آیا ارزیابی ما از شرایط کنونی جهان این است که جمهوری اسلامی‌ایران می‌‌تواند برای تأمین امنیت خویش، به قدرت‌های خارجی تکیه کند؟ حتی اگر بخواهیم، آیا ژئوپلیتیک ایران چنین اجازه‌‌ای را به ما می‌دهد؟

عقب نشینی عراق از مشارکت در تحریم ایران و حذف دلار از مبادلات فیمابین


العبادیحیدرالعبادی ضمن عقب نشینی از اظهارات پیشین خود، گفت: در تحریم ها علیه ایران همراهی نمی کنیم بلکه دلار را از معادلات ارزی بین دو کشور حذف می کنیم.

نخست‌وزیر عراق روز گذشته با اعلام اینکه کشورش در مسئله ایران، تنها متعهد به عدم استفاده از دلار در مبادلات مالی است، عنوان کرد که از همه تحریم‌های آمریکا پیروی نمی‌کند. 

خبرگزاری رویترز به نقل از نخست‌وزیر عراق نوشته که دولت او تنها به عدم استفاده از دلار در مبادلات مالی با ایران متعهد است و نه به کل تحریم‌های آمریکا. 

 نخست‌وزیر عراق، در سخنانی که از تلویزیون این کشور پخش شد گفت: «در مسئله ایران، تعهد ما عدم استفاده از ارز دلار در مبادلات است، نه پایبندی به تحریم‌های آمریکا.»

العبادی هفته گذشته گفته بود: عراق با تحریم‌های آمریکا علیه ایران مخالف است، اما برای محافظت از منافع ملی خود از آنها پیروی خواهد کرد که این موضع گیری، انتقاد جریان‌های مختلف سیاسی از او در عراق را به همراه داشت

یاهونیوز: آلمان در برابر تحریم‌های آمریکا علیه ایران سر تعظیم فرود آورده است

 یک رسانه بین‌المللی با اشاره به خروج‌های اخیر شرکت‌های آلمانی از ایران گفته برلین، بی‌سر و صدا در برابر تحریم‌های آمریکا سر تعظیم فرودآورده است.


آلمان بعد از خروج آمریکا از «برنامه جامع اقدام مشترک» یا توافق هسته‌ای «برجام» به شدت از این تصمیم انتقاد کرد و مدعی شد به تلاش‌هایش برای تضمین تجارت شرکت‌هایش با ایران ادامه دهد. 


  ادامه مطلب ...

رحیم‌پور ازغدی: چرا رئیس قوه قضائیه لیست قضات فاسد را اعلام نمی‌کند؟

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: در حوزه علمیه به مسائل روز کشور و مسائل حل نشده توجه نمی‌شود و در زمینهٔ فقه بانکی و اقتصادی بی‌سوادی حوزه و دانشگاه موج می‌زند.

حسن رحیم‌پور ازغدی ظهر امروز در تجمع بزرگ علما، اساتید و طلاب حوزه علمیه قم که در مدرسه فیضیه برگزار شد، اظهار داشت: پیام این تجمع در وهله نخست این است که حوزه و روحانیت خود را از طبقات محروم و مستضعف جدا ندانسته و بخشی از خود روحانیون از خود طبقات محروم هستند.


  ادامه مطلب ...