اقتدار ملی

مطالبی در خصوص اقتدار ملی

اقتدار ملی

مطالبی در خصوص اقتدار ملی

فرمانده جدید نیروی هوایی ارتش معارفه شد

 مراسم تکریم و معارفه فرمانده نیروی هوایی ارتش با حضور فرمانده کل ارتش، رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش و جمعی از فرماندهان عالی‌رتبه نظامی، در ستاد این نیرو برگزار شد.

به گزارش ایسنا، امیر سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش در این مراسم، بعد از قرائت حکم فرمانده کل قوا برای انتصاب امیر سرتیپ عزیز نصیرزاده به عنوان فرمانده جدید نیروی هوایی ارتش طی سخنانی با گرامیداشت روز عرفه و فرا رسیدن اعیاد سعید قربان و غدیر گفت: امروز برای مجلس تکریم یک سرباز ارزشمند انقلاب شکوهمند اسلامی و معرفی یک سرباز با شخصیت که پرچم را به دست گرفته است، دور هم جمع شده‌ایم.


  وی افزود: تقارن این مراسم تکریم و معارفه با این ایام سعید، تقارن جالبی است. آن شخصیتی که تکریم می شود، ده سال اعمال خود را صحیح و درست انجام داده است و حالا به شکرانه این روسفیدی قربانی می کند و شخصیت دیگری هم احرام خدمت جهادی بسته است تا این راه نورانی را ادامه بدهد و ان شاء الله با موفقیت و سربلندی تا پایان راه پیش برود.


فرمانده کل ارتش ادامه داد: لازم است از طرف خانواده بزرگ ارتش از محضر مبارک فرماندهی معظم کل قوا به دلیل حکم جهت‌ده و امیدآفرین معظم له برای امیر نصیرزاده تشکر کنم. امیدآفرین از این جهت که حضرت آقا این ظرفیت و توانایی را در ما دیده‌اند که ساخت نیروی هوایی در تراز انقلاب اسلامی را به ابلاغ ماموریت فرموده‌اند.


موسوی یادآور شد: ظرفیت ساخت چنین نیروی هوایی هم در کشور ما، هم در نیروی هوایی و هم در ارتش وجود دارد. پایه این ظرفیت، نیروی انسانی کم نظیری است که در نیروی هوایی وجود دارد.


وی با تقدیر از امیر سرتیپ شاه‌صفی برای ۱۰ سال فعالیت سنگین و موفق، تصریح کرد: نیروی هوایی در این ۱۰ سال گاهی تحت فشارهای عجیبی قرار می گرفت که هر یک از آن‌ها قادر بود یک سازمان را متلاشی کند، اما این نیروی عزیز به فرماندهی امیر شاه‌صفی، همه آن تهدیدها را به فرصت تبدیل کرد و حالا یک نیرویی را تحویل می‌دهد که آماده جهش بعدی برای رسیدن به تراز انقلاب اسلامی است.


فرمانده کل ارتش گفت: این که یک فرماندهی در سال آخر مسئولیت، که به خوبی هم می داند سال آخر است دو مدال دریافت کند، یکی مدال نصر از فرمانده معظم کل قوا و دیگری شناخته شدن به عنوان فرمانده نیروی موفق تر در اشراف فرماندهی، یک موضوع بسیار مهم است.


موسوی اضافه کرد: من لازم می دانم بلافاصله بعد از تقدیر از امیر شاه‌صفی، از همه همرزمان عزیزم در نیروی هوایی بخاطر این ارزش و اعتباری که آفریدند تشکر کنم. اگر همکاری و همدلی مثال‌زدنی این عزیزان نبود، هرگز چنین موفقیتی نصیب نیرو نمی شد.


وی اظهار کرد: خود امیر شاه صفی تمهیدات اولیه تعیین فرمانده جدید نیروی هوایی و معرفی افراد برجسته را برعهده داشتند و ما در کمیته‌ای بررسی و تجزیه و تحلیل کرده و پیشنهاد دادیم و امیر نصیرزاده از این جمع انتخاب شدند.


فرمانده کل ارتش با تبریک به امیر سرتیپ نصیرزاده برای بر عهده گرفتن پرچم فرماندهی نیروی هوایی ارتش، اضافه کرد: دیانت، متانت، دانش، تفکر راهبردی، عشق به نیروی هوایی، آرمانگرایی واقع‌نگرانه و مقبولیت وی در صدر خصوصیاتی است که در این کمیته ها در مورد ایشان احصاء شد.


موسوی گفت: ما با توکل به خداوند و اطمینان به تحقق وعده های الهی با برنامه و محاسبات دقیق و اتکا به نیروی انسانی کم نظیر، اطمینان داریم در کمتر از ۵ سال آینده در نیروی هوایی اتفاقات بسیار خوبی خواهد افتاد که در زمان خود ارائه خواهد شد.


وی در پایان با آرزوی موفقیت برای امیر نصیرزاده تصریح کرد: از خداوند برای ایشان و همه عزیزان نیروی هوایی قدرت و توان درخواست دارم و تاکید می کنم که ارتش با تمام قدرت و توان از وی برای ساخت نیروی هوایی تراز انقلاب اسلامی حمایت و پشتیبانی خواهد کرد.


بر اساس این گزارش، امیر حسن شاه‌صفی فرمانده پیشین نیروی هوایی ارتش نیز در این مراسم طی سخنانی اظهار کرد: از روزی که قطار انقلاب اسلامی در سال ۱۳۴۲ با هدایت امام خمینی(ره) آغاز به حرکت کرد تا به امروز ۵۵ سال می‌گذرد. این قطار ابتدا قطار کوچکی بود، اما به مرور واگن‌هایش و سرنشینانش بیشتر و بیشتر شدند.


وی با اشاره به این که در طول این مسیر برخی از قطار انقلاب پیاده شدند و برخی تلاش کردند آن را از خط منحرف کنند، افزود: هدایت این قطار بعد از رحلت امام خمینی(ره) به رهبری فرزانه رسید و ما برای این که از این قطار پیاده نشویم باید خط ولایت را دنبال کنیم.


شاه‌صفی گفت: چنانچه بخواهیم خودمان درباره عملکردمان بگوییم، همه‌اش اغراق است. اگر بخواهیم ببینیم چه کرده‌ایم، باید عملکرد خود را با معیارهای مورد نظر حضرت آقا مقایسه کنیم و با این مقایسه خواهیم دید که کاری نکرده‌ایم و انتظارات ایشان در این ۱۰ سال برآورده نشده است.


وی با اشاره به این که هر وقت کسی به جای کس دیگر به سمتی منصوب می‌شود، همیشه کارهای زیادی برای انجام دادن وجود دارد، اضافه کرد: همه آن چه که ما انجام نداده‌ایم و همه آن چه که باید انجام شود، از حکم انتصاب فرمانده جدید نیروی هوایی از سوی فرمانده معظم کل قوا تبیین و تشریح شده است.


فرمانده سابق نیروی هوایی یادآور شد: در قطار انقلاب اسلامی بسیاری همراه نبودند و از قطار پیاده شدند. این باید برای من و امثال من درس عبرتی شود که همیشه مراقبت کنیم مسیرمان با مسیر قطار یکی باشد. اگر ما به همان ترتیب اصول نظامی که همیشه سمت چپ و چند قدم عقب‌تر از ارشدتر حرکت می‌کنیم، مواظبت کنیم که پشت سر ولی امرمان حرکت کنیم و از ولایت جلو نزنیم و خیلی عقب نمانیم، در این مسیر خواهیم ماند.


شاه‌صفی تصریح کرد: وحدت و دوستی که در نیروی هوایی وجود دارد می‌تواند بسیاری از کمبودها را جبران کند، این وحدت کلمه، حداقل بالای ۲۰ درصد افزایش ارتقای توان را به ارمغان می‌آورد.


وی در پایان با اشاره به این که نیروی هوایی همچنان و همواره به بیعت ۱۹ بهمن ۵۷ خود با امام و انقلاب اسلامی پایبند است، برای فرمانده جدید نیروی هوایی آرزوی موفقیت کرد.


امیر سرتپ خلبان عزیز نصیرزاده فرمانده نیروی هوایی ارتش نیز در این مراسم با تشریح برنامه‌ها و اقداماتی که در راستای تحقق محورهای حکم انتصاب فرماندهی کل قوا در این نیرو باید صورت بگیرد، گفت: به صورت توأمان باید در چند حوزه فعالیت کنیم. از مهم‌ترین اقدامات، کیفی‌سازی نیروی انسانی است که از همین رو باید در تربیت و آموزش و ارتقاء تعهد و تخصص نیروی انسانی تلاش کنیم.


فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر اینکه برابر ابلاغ فرماندهی معظم کل قوا نیروی هوایی باید در تراز انقلاب اسلامی باشد، یادآور شد: انشاءالله با ادامه فعالیت‌ها در قطعه‌سازی، آموزش کیفی خلبانان، رزمی و فعال نمودن ناوگان هوایی و رسیدگی به معیشت کارکنان می‌توانیم در راستای تحقق محورهای ابلاغی فرماندهی معظم کل قوا در حکم انتصاب گام برداریم.



نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.