اقتدار ملی

مطالبی در خصوص اقتدار ملی

اقتدار ملی

مطالبی در خصوص اقتدار ملی

تقلای آمریکا برای نجات تروریست‌ها از «مهلکه ادلب»

روند تحولات و حوادث استان ادلب در سوریه با شتاب به پیش می رود و دمشق و متحدانش آماده حمله به تروریستها هستند. ارتش سوریه طی روزها و هفته های اخیر نیروها و تجهیزات گسترده ای را در اطراف ادلب مستقر کرده است. از طرفی سه کشور آمریکا، فرانسه و انگلیس در ادامه تقلا برای نجات تروریست‌ها و جلوگیری از حمله نظامی ارتش سوریه به ادلب این کشور را به بهانه استفاده از تجهیزات شیمیایی به حمله نظامی تهدید کرده‌اند. این در حالیست که مسکو در خصوص شکل‌گیری یک حمله شیمیایی جعلی با هدف توجیه تجاوز مجدد نظامی به سوریه هشدار داده است. 


  روسیه اسناد حمله شیمیایی برنامه‌ریزی شده در سوریه را به سازمان ملل ارائه کرد

وزیر خارجه سوریه شب گذشته اعلام کرده بود که آمریکا درنظر دارد برای دفاع از تروریست های جبهه النصره در ادلب اقدام تحریک آمیز شیمیایی همانند آنچه که در غوطه شرقی برپا کرده بود ، ترتیب دهد. المعلم گفته بود: همه این اقدامات برای نجات دادن تروریست های جبهه النصره و البته ادامه بی ثباتی اوضاع در منطقه بکار گرفته می شود. در همین رابطه وزیر امور خارجه روسیه از ارائه اسناد شکل‌گیری یک حمله شیمیایی جعلی در سوریه به سازمان ملل و سازمان منع گسترش تسلیحات شیمیایی خبر داد. به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، سرگئی لاوروف روز جمعه همچنین از جامعه بین‌المللی خواست مسئولیت خود را در ممانعت از اقدامات تحریک‌آمیز با استفاده از تسلیحات شیمیایی درک کند.


هشدار وزیر خارجه آمریکا نسبت به عواقب حمله ارتش سوریه به تروریست‌های ادلب


«مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا هم ساعتی پس از اعلام خبر ارائه اسناد حمله شیمیایی برنامه‌ریزی‌شده سوریه به سازمان ملل توسط وزیر خارجه روسیه، مسکو را به خاطر حمایت از حمله به تروریست‌های ادلب سرزنش کرد و در ادامه این تقلا برای جلوگیری از حمله ارتش سوریه به مواضع تروریست‌ها در ادلب گفت: «سرگئی لاوروف از حمله روسیه و سوریه به ادلب دفاع می‌کند. روسیه و (بشار) اسد (رئیس‌جمهور سوریه) توافق کرده بودند که اجازه چنین کاری به کسی ندهند. ایالات متحده این اقدام را به عنوان افزایش تنش در مناقشه‌ای که از قبل هم ماجرایی خطرناک بود، قلمداد می‌کند.»


شمارش معکوس برای یک نبرد بزرگ در ادلب

به گزارش فارس؛ ارتش سوریه اعلام کرده که قرار است از فردا، به محل استقرار تروریست‌های مرتبط با القاعده و داعش در ادلب حمله کند؛ حدود 70 هزار تروریست در این استان حضور دارند و با استفاده از فرصت به وجود آمده از ناحیه ایجاد مناطق کاهش تنش، تجدید قوا کرده‌اند. آمریکا و ترکیه به شدت مخالف حمله به این تروریست‌ها هستند و اصرار دارند که ارتش سوریه در صدد حمله‌ای شیمیایی به ادلب است.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.