اقتدار ملی

مطالبی در خصوص اقتدار ملی

اقتدار ملی

مطالبی در خصوص اقتدار ملی

یک افسر عالیرتبه صهیونیستی: ایران بازیگری ممتاز و توانمند است

به نقل از رای الیوم، یک افسر عالیرتبه در واحد ۸۲۰۰ رژیم صهیونیستی که ویژه جمع‌آوری اطلاعات سیگنالی (سیگینت) و کشف کد است و تحت امر رکن اطلاعات ارتش اسرائیل (آمان) فعالیت می‏‌کند به توانمندی ایران اذعان کرد.

این افسر که نامش را فاش نکرد، در دیدار با برخی تحلیلگران رسانه های رژیم صهیونیستی گفت: بزرگترین چالش واحد ۸۲۰۰ جمع آوری اطلاعات از ایران است که مردم آن تابع رهبر جمهوری اسلامی هستند و مطابق با سیاست هایی که در سخنرانی هایش بیان می کند عمل می کنند. واحد ۸۲۰۰ تنها به جمع آوری اطلاعات از برنامه هسته ای ایران نمی پردازد بلکه سعی می کند که راهبرد جمهوری اسلامی را بفهمد و جزییات دقیقی از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران بداند و فعالیت های ایران را در خاورمیانه دنبال کند و مورد توجه دقیق قرار دهد.

اسرائیلی که از خانه عنکبوت سست‌تر است

سرنگونی جنگنده اف ۱۶ اسرائیلی برای سوریه بسیار حائز اهمیت است، چرا که کشوری که امروز در مناطق خود به ویژه عفرین با تهدید جدی ترکیه روبه رو است، حال توانسته جنگنده یکی از دشمنان درجه یک خود و محور مقاومت را  هدف قرار دهد.

از طرفی دیگر در چند روز اخیر و در جریان همین حملات بود که رژیم صهیونیستی سیاست انحراف افکار عمومی را در پیش گرفت و خبر از نابودی یک پهباد ایرانی در بلندی‌های جولان را داد. اظهارات ارتش رژیم صهیونیستی مبنی بر اینکه "به پهپاد ایرانی اجازه ورود دادیم تا تجاوز ایران را نشان دهیم" در حالی مطرح می‌شود که هنوز ارتش این کشور به مثابه همراهان همیشگی خود در ایالات متحده از جمله نیکی هیلی، نمایشی برای اتهام مجدد به ایران را راه نینداخته اند و قطعا باید در روزهای اخیر شاهد نمایشی مضحک مانند آنچه هیلی در مورد موشک یمنی به را انداخت باشیم.

اسرائیلی که از خانه عنکبوت سست‌تر است

 


فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران از منطقه پدافند هوایی تهران بازدید کرد

 امیر سرلشکر سید عبد الرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران عصر امروز شنبه 26 اسفندماه  از منطقه پدافند هوایی تهران بازدید کرد.

وی در جمع کارکنان منطقه پدافند هوایی تهران ضمن تبریک سال نو گفت: همه ما می‌دانیم که پدافند هوایی با جدیت از کشور دفاع می کند و ما قدر شناس این زحمات هستیم 

وی افزود: از همه کارکنانی که در مواضع سایت های راداری، موشکی، توپخانه ای، شنود الکترونیکی و فاشا برای دفاع از کشور تلاش می کنند تشکر می کنم.

فرمانده کل ارتش با تاکید بر اهمیت مهارت افزایی در کارکنان پدافند هوایی تصریح کرد: در کار پدافند هوایی مهارت افزایی سقفی ندارد و هرچقدر مهارت بیشتر شود کار شکل بهتری پیدا می کند.

عروس ترامپ طلاق گرفت

پسر ارشد ترامپ و همسرش با انتشار بیانیه‌ای، اعلام کردند که با وجود داشتن ۵ فرزند پس از ۱۲ سال زندگی مشترک تصمیم به جدا شدن گرفته‌اند.

عروس ترامپ طلاق گرفترسانه‌های آمریکایی از مراجعه عروس ارشد دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، به دادگاه نیویورک برای ثبت درخواست طلاق خبر دادند.

روزنامه نیویورک دیلی نیوز در این رابطه گزارش داد «ونسا» عروس ارشد ترامپ و همسر دونالد ترامپ جونیور روز گذشته (پنجشنبه 24 اسفند 96) برای طلاق به دادگاه نیویورک مراجعه کرده است.

اندکی پس از اعلام این خبر، این دو با انتشار بیانیه‌ای تایید کردند که با وجود داشتن 5 فرزند پس از 12 سال زندگی مشترک تصمیم به جدا شدن گرفته‌اند.

بقایی بازداشت و روانه زندان شد

دادسرای عمومی و انقلاب تهران از بازداشت و معرفی حمید بقایی به زندان اوین برای اجرای حکم خبر داد.

در این اطلاعیه آمده است؛ پس از تایید حکم دادگاه بدوی حمید بقایی در دادگاه تجدیدنظر استان تهران و قطعیت آن و هم‌چنین ابلاغ حکم صادره، مأموران پلیس روز سه‌شنبه (22 اسفند ماه) نسبت به دستگیری و معرفی محکوم‌ علیه جهت اجرای حکم صادره از جمله 15 سال حبس و چهل و سه میلیارد تومان جزای نقدی اقدام کردند و بقایی به زندان معرفی شد.

دادستانی تهران متعاقباً در مورد مفاد حکم صادره جداگانه اطلاع‌ رسانی خواهد کرد.

نشست رسمی نمایندگان رژیم صهیونیستی با کشورهای عربی در واشنگتن

روزنامه «جروزالم‌پست» روز سه‌شنبه از دیدار مقام‌های رژیم صهیونیستی با نمایندگان  عربستان، امارات، مصر، قطر، بحرین و عمان پرده برداشت.

این دیدار به درخواست «جارد کوشنر» داماد و مشاور رئیس‌جمهور آمریکا در کاخ سفید با محوریت اوضاع انسانی در غزه برگزار شد.

هر چند پیش از این، اخبار زیادی از دیدارهای غیر رسمی سعودی ها و برخی کشورهای عربی در این باره انتشار یافته بود، اما این دیدار نخستین باری است که رایزنی های محور عربی- صهیونیستی را به صورت رسمی آشکار می‌سازد.

گفتنی است، نمایندگان کانادا و چند کشور اروپایی هم در دیدار حاضر شدند، هر چند نمایندگان تشکیلات خودگردان فلسطین از حضور در این نشست خودداری کرده‌اند.

رئیس سازمان جاسوسی سیا جایگزین وزیر امور خارجه آمریکا شد

دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا، مایک پومپئو رئیس سازمان جاسوسی سیا را جایگزین رکس تیلرسون دروزارت امور خارجه کرد.

وی در توییترش اعلام کرد مایک پومپئو رئیس سیا از این پس به عنوان وزیر خارجه آمریکا مشغول به کار می‌شود.

ترامپ همچنین «جینا هاسپل» افسر اطلاعاتی آمریکایی را به ریاست سیا منصوب کرد. او اولین زنی است که به این سمت گماشته می‌شود.

111 هزار کشته حاصل 6 هزار روز مداخله آمریکا در افغانستان

بر اساس تحقیقات جدیدی که دانشگاه �واتسن� آمریکا انجام داده، این کشور در حالی شش هزارمین روز حضور در افغانستان را پشت سر می‌گذارد که ۱۱۱ هزار نفر بر اثر همین حضور و اشغالگری، جان خود را از دست داده‌اند. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، از مجموع این ۱۱۱ هزار نفر، ۴۲ هزار نفر عضو طالبان، ۳۱ هزار نفر غیرنظامی افغانستان، ۳۰ هزار نفر نظامی افغانستان، ۶۰۰۰ نفر نظامی و پیمانکار آمریکایی، ۱۱۰۰ نظامی ناتو و صدها خبرنگار، فعال رسانه‌ای و امدادرسان هستند. آمریکا در سال ۲۰۰۱ و یک ماه پس از حادثه ۱۱ سپتامبر، به همراه متحدان خود، به افغانستان لشکرکشی کرد. در حال حاضر ۱۴ هزار نظامی آمریکایی در افغانستان حضور دارند.بنابر اعتراف آمریکایی‌ها این کشور علی‌رغم ۱۷ سال حضور در افغانستان، هیچ دستاوردی از این جنگ نداشته است و با این حال، از عقب‌نشینی هم امتناع می‌کند.اما در این میان، مردم افغانستان علاوه بر تحمل تلفات جانی و خسارات مالی، با فساد و گسترش تولید مواد مخدر نیز مواجه شده‌اند.به همین خاطر، اقشار مختلف مردم و بسیاری از سیاستمداران، آمریکا را عامل اصلی مشکلات خود در افغانستان می‌دانند.