اقتدار ملی

مطالبی در خصوص اقتدار ملی

اقتدار ملی

مطالبی در خصوص اقتدار ملی

نشست صمیمی سرلشکر موسوی با دانشجویان دانشگاه‌های ارتش برگزار شد

نشست صمیمی سرلشکر موسوی با دانشجویان دانشگاه‌های ارتش برگزار شد

نشست صمیمی و هم‌اندیشی فرمانده کل ارتش با دانشجویان دانشگاه‌های افسری آجا به میزبانی دانشگاه فارابی برگزار شد.

 نشست هم اندیشی امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش با دانشجویان دانشگاههای افسری امام علی(ع)، پدافند هوایی، شهید ستاری، فارابی، علوم پزشکی و هنر آموزان مراکز آموزش درجه داری لشکرک نیروی زمینی و شهید خضرایی نیروی هوایی به میزبانی دانشگاه علوم و فنون فارابی برگزار شد.

همچنین دانشجویان دانشگاه امام خمینی نوشهر و هنر آموزان مراکز آموزش درجه داری اراک و رشت نیز به صورت دور سخنی در این نشست هم اندیشی شرکت کردند.

در این نشست دانشجویان دیدگاه ها و راهکارهای مدّ نظر خود را برای ارتقاء هرچه بیشتر ارتش جمهوری اسلامی ایران در حوزه های آموزشی، رزمی، و دیگر حوزه ها به صورت مستقیم با فرمانده کلّ ارتش مطرح کردند.

در ادامه امیر سرلشکر موسوی ضمن تبیین اهداف و راهبردهای ارتش در حوزه های گوناگون،  دستورات را لازم برای پیگیری درخواست های دانشجویان و بررسی راهکارها و پیشنهاد ها صادر کرد.

حمله پهپادهای انتحاری این بار به «تنف»؛ آمریکا همچنان سرپوش می‌گذارد


حمله پهپادهای انتحاری این بار به «تنف»؛ آمریکا همچنان سرپوش می‌گذارد

ابتدای سال جاری مقامات آمریکایی از احتمال افزایش حملات پهپادی به پایگاه‌های خود در منطقه ابراز نگرانی می‌کردند اما حالا به نظر می‌رسد این نگرانی آنها به واقعیت بدل شده است.

هفته گذشته پایگاه نیروهای آمریکایی در منطقه «التنف» در مرز سوریه و عراق هدف حملات راکتی و پهپادی قرار گرفت.

روز گذشته نیز «چارلز لیستر» تحلیلگر پژوهشکده آمریکایی خاورمیانه با انتشار تصاویری از پایگاه التنف، با مهم ارزیابی کردن این حمله گفته است که در نتیجه این حمله خسارات زیادی به پایگاه التنف در سوریه وارد شده است.

وی همچنین افزوده است که علی‌رغم آنکه وزارت دفاع آمریکا این حمله را تأیید کرده، سعی کرده تا با عدم انتشار تصاویر آن بر خسارات این حمله سرپوش بگذارد.

کشور آمریکا , پهپادهای ایران , اخبار نظامی | اخبار دفاعی ,
تصاویر منتشر شده از خسارات وارده به پایگاه التنف در حمله راکتی و پهپادی هفته گذشته  ادامه مطلب ...

فروشگاه‌های اتکا در نجف و سوریه افتتاح می‌شوند


فروشگاه‌های اتکا در نجف و سوریه افتتاح می‌شوند

مدیرعامل سازمان اتکا از افتتاح فروشگاه‌های این سازمان در نجف و سوریه خبر داد.

سردار حشمتی پور مدیر عامل سازمان اتکا گفت: از یکسال پیش در عرصه بین‌الملل وارد شدیم و در آمریکای جنوبی فروشگاه دایر کردیم؛ همچنین از دو هفته آینده در نجف و یک ماه آینده در سوریه فروشگاه‌های ما راه‌اندازی خواهند شد.

وی افزود: امیدواریم بتوانیم با همکاری کشورهای منطقه بازار مشترک منطقه را ایجاد کنیم.

سردار حشمتی ادامه داد: سازمان اتکا امروز در مسیر تحول قرارگرفته است و ما به دنبال خدمات بهینه، مطلوب و بهتر به خانواده نیروهای مسلح و ایثارگران هستیم.

مدیر عامل سازمان اتکا  بابیان اینکه در اتکا برای آینده خدمات جدیدی با بهره‌گیری از تکنولوژی و قیمت تمام شده کمتر مورد توجه قرار گرفته است، گفت: از اواخر شهریور فرمول جدید تخفیف برای کالاهای اساسی در فروشگاه سراسر کشور عملیاتی شده است و توانستیم با تخفیف بیشتری رضایت‌مندی برای جامعه هدف خود ایجاد کنیم.

اخبار رزمایش هوایی ارتش| سرلشکر موسوی: رزمایش ها از یک مرکز فرماندهی می شود


اخبار رزمایش هوایی ارتش| سرلشکر موسوی: رزمایش ها از یک مرکز فرماندهی می شود

فرمانده کل ارتش گفت: در گذشته رزمایش ها در یک منطقه انجام می‌شد اما اکنون در تمام مناطق مشغول برگزاری رزمایش ها هستیم و از یک مرکز فرماندهی، کنترل و هدایت می‌شود.

 امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در حاشیه مرحله اصلی و فاز عملیاتی دهمین رزمایش اقتدار هوایی فداییان حریم ولایت نیروی هوایی ارتش و در جمع خبرنگاران گفت: نیروهای مسلح در هر کشوری از جمله کشور ما بایستی برای به روز نگه داشتن خود و اجرای آموزش ها که  فراگرفته‌ اند رزمایش برگزار کنند.

وی به کارگیری تاکتیک های فراگرفته شده در میدان نبرد را یکی دیگر از دلایل برگزاری رزمایش دانست و افزود: نیروهای مسلح برای اینکه بتوانند در برابر تغییراتی که در تهدیدات ایجاد می شود عملکرد خوبی داشته و بازدارندگی ایجاد کنند باید با برگزاری رزمایش های متنوع  آمادگی لازم را کسب کنند.

فرمانده کل ارتش  اضافه کرد: از سوی دیگر برای آشنایی نیروهای نظامی با تجهیزات و مهمات جدیدی که به سازمان رزم خود اضافه شده و آشنایی با نحوه کاربرد سیستم های فرماندهی، لازم است که هر از گاهی این رزمایش ها برگزار شود.

امیر سرلشکر موسوی با اشاره به دهمین رزمایش اقتدار هوایی فداییان حریم ولایت نیروی هوایی ارتش گفت: این رزمایش که اکنون شاهد آن هستیم رزمایش نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران است که مراحل مختلف را طی می‌کند. در گذشته رزمایش ها در یک منطقه انجام می‌شد اما اکنون در تمام مناطق مشغول برگزاری رزمایش ها هستیم و از یک مرکز فرماندهی، کنترل و هدایت می‌شود و الحمدلله برنامه ها دقیق و درست و با یک نمره خیلی خوب اجرا شده و بسیار امیدوار هستیم با اطلاعاتی که داریم برنامه رزمایش تا پایان به همین ترتیب موفق پیش برود.

وی دهمین رزمایش اقتدار هوایی فداییان حریم ولایت نیروی هوایی ارتش را یادآور خاطره عملیات 140 فروندی در روز اول آغاز جنگ تحمیلی دانست و خاطرنشان کرد: امروز عملیات به روز شده عملیات 140 فروندی را مشاهده کردید ، کاری که آن روز با تکنیک ها و تاکیک های آن زمان انجام شد، امروز به صورت بسیار پیشرفته تر در سراسر کشور انجام شد.

فرمانده کل ارتش با تشکر از زحمات خلبانان، کارکنان و همه کسانی که در رزمایش اقتدار هوایی فداییان حریم ولایت شرکت داشتند، اظهار داشت: به همه خلبانان، کارکنان فنی و پشتبانی، به همه کسانی که کمک کردند و به همه فرماندهان محترم خدا قوت عرض می‌کنم.

امیر سرلشکر موسوی تاکید کرد: خداوند بزرگ را شاکرم که نیروی هوایی مثل همه نیروهای مسلح روز به روز مقتدرتر، پای کارتر و قوی تر است و همه آماده هستند که تدابیر فرماندهی معظم کل قوا را به بهترین نحو ممکن به سرانجام برسانند. این اتفاق بسیار مبارکی است که به برکت انقلاب اسلامی، نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و تدابیر داهیانه فرمانده معظم کل قوا در همه نیروهای مسلح از جمله در نیروی هوایی الهی ارتش جمهوری اسلامی ایران ایجاد شده است.

وی ادامه داد: این رزمایش که امروز با این سبک جدید انجام شد، نقطه آغاز بسیار پربرکتی خواهد بود برای کارهای بزرگتری که نیروی هوایی ما انجام خواهد داد. تاریخ نیروی هوایی از روز اول پیروزی انقلاب تا امروز پر از سوابق روشن و تابناک است که برای همه ملت شایسته افتخار است. من اطمینان دارم با این کاری که امروز نقطه آغازمان در این روزهای عزیز ماه ربیع الاول و در آستانه ولادت پربرکت پیامبر اکرم(ص) و حضرت امام صادق(ع) صورت گرفت، آینده نیروی هوایی مقتدرتر و پرافتخارتر خواهد بود.

فرمانده کل ارتش گفت: برای همه عزیزان سربلندی و توفیق روزافزون آرزو می‌کنم و امیدوار هستم که اقتدار ما دشمنان ما را هوشیار کرده باشد که دچار محاسبات غلط نشوند. به ملت بزرگ مان این تعهد را می‌دهیم که سربازان فرماندهی معظم کل قوا(مدظله العالی) در دفاع از آرمان ها و در دفاع از نظام جمهوری اسلامی ایران و دفاع از حدود و ثغور کشور عزیزمان، آماده و پا در رکاب هستند که فرامین را به بهترین نحو ممکن انجام دهند. به همه عزیزانی که زحمت کشیدند تا این کار بزرگ انجام شود خدا قوت می‌گویم.

اخبار رزمایش هوایی ارتش| تجهیز کرار به بمب‌های ۵۰۰ پوندی و راکت

اخبار رزمایش هوایی ارتش| تجهیز کرار به بمب‌های 500 پوندی و راکت

در ادامه مرحله اصلی و فاز عملیاتی دهمین رزمایش اقتدار هوایی فدائیان حریم ولایت، عملیات رزم پهپادی توسط پهپادهای نیروی هوایی ارتش با موفقیت اجرا شد.

در ادامه مرحله اصلی و فاز عملیاتی دهمین رزمایش اقتدار هوایی فدائیان حریم ولایت، عملیات رزم پهپادی توسط پهپادهای نیروی هوایی ارتش با موفقیت اجرا شد.

امیر سرتیپ خلبان حمید واحدی فرمانده نیروی هوایی ارتش در تشریح این بخش از رزمایش، گفت: پهپادهای رزمی کمان-12، کرار، کیان و آرش مجهز به انواع سرجنگی و با حمل انواع بمب‌های بهینه‌سازی شده و نقطه زن با استفاده از اصل غافلگیری اهداف حیاطی دشمن را اعم از یگان‌های سطحی و رادارهای زمینی را مورد هدف قرار دادند که با موفقیت منهدم شدند.

وی افزود: در اجرای این مرحله از رزمایش هواپیماهای باسرنشیننیروی هوایی ارتش با سامانه‌های اخلالگر و با استفاده از نوین‌ترین تکنیک‌های جنگ الکترونیک، با از کار انداختن سامانه‌های پدافندی نیروهای دشمن، مسیر امن را برای اجرای عملیات پهپادی فراهم کردند.

فرمانده نیروی هوایی ارتش به استفاده از پهپاد کمان-12 نیروی هوایی ارتش در این مرحله اشاره کرد و گفت: این پهپاد با استفاده از بمب‌های هوشمند، نقطه‌زن و ارتقا یافته قائم در این رزمایش با موفقیت اهداف مورد نظر را مورد اصابت قرار داد، هچنین پهپادهای کرار نیز که به بمب‌های 500 پوندی و راکت مجهز شده‌اند توانستند اهداف واگذار شده را به دقت مورد اصابت قرار دهند.

امیر واحدی تصریح کرد: استفاده از پهپادهای انتحاری نقطه‌زن کیان و آرش برای اجرای حملات دقیق علیه مواضع دشمن در فواصل دور از دیگر عملیات‌های اجرا شده در این مرحله از رزمایش بود.

وی به بهره‌برداری از سامانه‌های پیشرفته ارتباطی به منظور فرماندهی و راهبری این رزمایش غیرمتمرکز اشاره کرد و گفت: در بخش دیگری از این رزمایش عملیات مراقبت و شناسایی جنگ الکترونیک و آزمایش انواع سامانه های پیشرفته ارتباطی ارتباطی نیروی هوایی ارتش با استفاده از بسترهای امن شبکه های بی سیم و باسیم، انواع سامانه های تسهیلات پروازی و انواع سامانه های تاکتیکی مأموریت های ابلاغ شده در جنگ الکترونیک را با موفقیت انجام دادند.

فرمانده نیروی هوایی ارتش با بیان اینکه نهاجا در کنار سایر نیروهای مسلح تحت فرماندهی ولی امر مسلمین و فرماندهی معظم کل قوا، وظیفه تامین امنیت پهنه هوایی کشور را بر عهده دارند، اظهار داشت: این رزمایش حاوی پیام امنیت، ثبات، دوستی و صلح پایدار برای کشورهای منطقه، پیام اطمینان خاطر برای هموطنان و آمادگی برای دفاع و پاسخ کوبنده در صورت اشتباه و خطای محاسباتی برای دشمنان است.

امیر واحدی بر ضرورت طراحی رزمایش‌ها مبتنی بر صحنه واقعی نبرد تاکید کرد و گفت: این رزمایش بر اساس صحنه واقعی جنگ انجام و ارزیابان و ناظران ستادکل نیروهای مسلح، قرارگاه مرکزی حضرت خاتم‌الانبیاء(ص) و ستاد ارتش جمهوری اسلامی ایران در همه مراحل انجام این رزمایش حضور داشته و به ارزیابی اقدامات، دستاوردها و نتایج آن خواهند پرداخت.

اخبار رزمایش هوایی ارتش| انهدام اهداف دشمن با بمب «یاسین ۹۰»/ تمرین رهگیری هوایی در ارتفاع پست


اخبار رزمایش هوایی ارتش| انهدام اهداف دشمن با بمب «یاسین 90»/ تمرین رهگیری هوایی در ارتفاع پست

فرمانده نیروی هوایی ارتش گفت: در مرحله اصلی و فاز عملیاتی اهداف حیاتی دشمن فرضی با استفاده از بمب بومی و دورایستای یاسین ۹۰ منهدم و همچنین شکاری رهگیر‌های نهاجا نیز در ارتفاع پست به تمرین رزم هوایی پرداختند.

 در مرحله اصلی و فاز عملیاتی دهمین رزمایش اقتدار هوایی فدائیان حریم ولایت، اهداف حیاتی دشمن فرضی با استفاده از بمب بومی و دورایستای یاسین 90 منهدم و همچنین شکاری رهگیر‌های نهاجا نیز در ارتفاع پست به تمرین رزم هوایی پرداختند.

امیر سرتیپ خلبان حمید واحدی فرمانده نیروی هوایی ارتش درباره این رزمایش، اظهار داشت: در اولین روز از آغاز فاز عملیاتی رزمایش فدائیان حریم ولایت هواپیما‌های بمب افکن سنگین اف 4 و اف 5، مجهز به موشک‌های نقطه‌زن، هوشمند و هدایت شونده و هواپیمای اف 7 مجهز به بمب بومی دورایستا یاسین 90 و راکت‌های ساخت داخل و با تکنیک‌های ابتکاری و خارج از رینگ پدافندی توسط خلبانان شجاع و جوان نیروی هوایی ارتش، اهداف حساس و حیاتی دشمن فرضی را در زمین و دریا با موفقیت منهدم کردند.

فرمانده نهاجا افزود: همچنین جنگنده بمب‌افکن‌های راهبردی سوخو 24 نهاجا نیز با اجرای عملیات برد بلند و با استفاده از اصل غافلگیری، اهداف حیاتی و همچنین رادار‌های زمینی دشمن را با استفاده موشک‌های بهینه‌سازی شده لیزری و راداری مورد اصابت قرار دادند.

وی ادامه داد: همچنین ماموریت تاپ کاور و عملیات سوخت گیری هوایی از تانکر سوخت رسان بوئینگ 707، به منظور اجرای پوشش هوایی در ارتفاع پست، توسط جنگنده‌های اف 14 با موفقیت انجام شد و در سناریوی دیگری از رزمایش نیز هواپیما‌های میراژ اف-1 و بمب‌افکن اف-4 با پرواز در ارتفاع پست و با همراهی جنگنده‌های اف-14 عملیات رهگیری هوایی را با موفقیت تمرین کردند.

امیر سرتیپ واحدی ادامه داد: همچنین جنگنده‌های اف 5 و میگ 29 اقدام به عملیات و رزم هوایی در شرایط درگیری در صحنه واقعی نبرد کردند که در این رزم هوایی، موشک شلیک شده از سوی هواپیمای دشمن فرضی با موشک هوا به هوا، رهگیری و منهدم شد.

فرمانده نهاجا به اجرای عملیات بارریزی توسط هواپیما‌های سی 130 در این رزمایش اشاره کرد و گفت: کلیه مراحل این رزمایش که به صورت متمرکز از ستاد نهاجا فرماندهی و راهبری می‌شود با نظارت ناظران و ارزیابان ستادکل نیرو‌های مسلح و قرارگاه مرکزی حضرت خاتم‌الانبیاء (ص) در حال برگزاری است.

«سرلشکر باقری» هفته وحدت را تبریک گفت


«سرلشکر باقری» هفته وحدت را تبریک گفت

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح کشورمان در پیام های جداگانه ای فرارسیدن سالروز میلاد پیامبر اکرم (ص) را به همتایان خود در کشورهای اسلامی تبریک گفت و برای نیروهای مسلح آن کشورها آرزوی موفقیت کرد.

 در آستانه فرارسیدن هفدهم ربیع الاول سالروز میلاد پیامبر اعظم (ص) سرلشکر باقری رییس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در پیام هایی جداگانه این میلاد فرخنده را  به همتایان خود در کشورهای اسلامی تبریک گفت.