اقتدار ملی

مطالبی در خصوص اقتدار ملی

اقتدار ملی

مطالبی در خصوص اقتدار ملی

واکنش آیت‌الله مکارم به طرح "کشور‌شدن قم"

 واکنش آیت‌الله مکارم به طرح "کشور‌شدن قم": قم واتیکان نیست/ مرجعیت به مرز خاصی تعلق ندارد

  آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی پیش از ظهر امروز در جلسه درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و سالروز ولادت امام سجاد(ع) اظهار داشت: امیدواریم بتوانیم از کلمات این بزرگوار که بسیار پر ارزش است هم در دعا، هم در کتاب کافی و سایر کتاب‌ها بهره وافی ببریم.

 

وی در واکنش به سخنانی مبنی بر به رسمیت شناختن قم به‌عنوان یک کشور مستقل با تأکید براینکه قم واتیکان نیست، گفت: 

 

ادامه مطلب :

وقوع تیراندازی در کاخ پادشاهی عربستان

  به نقل از اسپوتنیک، برخی شبکه‌های اجتماعی ویدئویی را منتشر کرده‌اند که در آن صداهای تیراندازی در اطراف یکی از کاخ‌های پادشاهی عربستان در محله "الخزامی" در ریاض به گوش می‌رسد.

ادامه مطلب :

«تلگرام» امنیت اقتصادی کشور را به مخاطره انداخته است

پورابراهیمی: «تلگرام» امنیت اقتصادی کشور را به مخاطره انداخته است

محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: فضای پیام‌‌رسان‌های خارجی، به‌خصوص تلگرام را برای کاربران ایرانی ناامن دانست و اظهار داشت: مشخص نیست تضمین‌ها و تعهدات‌ پیام‌رسان‌های خارجی فعال در کشور چگونه تعریف می‌شود.

ادامه مطلب:

http://javaninews.ir/

اینکه کسی بگوید سپاه چرا وارد برخی عرصه‌ها می‌شود، یا متوجه نمی‌شود یا نمی‌خواهد متوجه شود


اینکه کسی بگوید سپاه چرا وارد برخی عرصه‌ها می‌شود، یا متوجه نمی‌شود یا نمی‌خواهد متوجه شود

  امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در همایش تجلیل از مدافعان حرم که صبح امروز شنبه 1 اردیبهشت در سالن 5 آذر سازمان بسیج برگزار شد، اظهار کرد: یکی از افتخارات من است که سالها عضویت بسیج را دارم و هر سال که به شهرستان می‌روم پایگاه محله، وظایف بنده را طلب می‌کند و بابت آن توضیح می‌دهم. 

وی ادامه داد: خواست قلبی بنده این است و چندین بار هم قبل از اینکه فرمانده ارتش بشوم گفتم اگر از خودم بپرسید که دوست داری چه مسئولیتی داشته باشی، می‌گویم دوست دارم جانشین فرمانده بسیج باشم.

اگر دشمنان حماقتی در منطقه کنند توان واقعی سپاه پاسداران را خواهند دید


انقلاب اسلامی بعد و جغرافیا ندارد پس سپاه پاسداران هم همینگونه است/ داشتن عامل بازدارندگی برای برخی از کشورها آرزو است/ در حوزه ساخت تجهیزات در سقف جهان ایستاده‌ایم

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران گفت: انقلاب اسلامی جغرافیا ندارد، پس سپاه هم برای پاسداری از آن، بعد و جغرافیا نمی‌شناسد.

دریادار علی فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی  با گرامیداشت سالروز ولادت امام حسین (ع) و روز پاسدار، اظهار کرد: بزرگ‌مردی الهی به نام امام خمینی (ره) انقلاب اسلامی را ایجاد کرد. هیچ دورانی پس از ائمه اطهار را نمی‌توان یافت که مانند امام راحل انقلابی بزرگ را به نتیجه رسانده باشد.

ادامه مطلب:

http://javaninews.ir

زمان پخش «خندوانه» مشخص شد


زمان پخش خندوانه مشخص شد در حاشیه سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر، رامبد جوان در گفتگویی اعلام کرد: برنامه تلویزیونی «خندوانه» از ۲۶ اردیبهشت، روی آنتن شبکه نسیم می‌رود.

 او همچنین گفت: این برای اولین بار است که تاریخ دقیقی از خندوانه ارائه می‌شود.

 گفتنی است؛ پیش از این بار‌ها در خصوص زمان پخش فصل پنجم خندوانه حرف و حدیث‌هایی مطرح شده بود.

ثبت‌‌نام طرح جریمه مشمولان غایب در سال ۹۷ آغاز شد


ثبت‌‌نام طرح جریمه مشمولان غایب در سال ۹۷ آغاز شد

 سازمان نظام وظیفه عمومی اعلام کرد:طرح پرداخت جریمه مشمولان غایب در سال ۹۷ آغاز شد.

مشمولانی که دارای هشت سال تمام غیبت از خدمت سربازی هستند، می‌توانند با شرکت در این طرح وضعیت خدمتی خود را تعیین تکلیف کنند.

در سال جدید هم شیوه پرداخت جریمه سربازی کماکان به دو صورت نقدی و اقساطی است.

ستارگانی که در هیچ دوره‌ای از جام جهانی نبوده‌اند! +فیلم

در فیلمی که مشاهده می کنید ستارگانی به تصویر کشیده شده اند که در هیچ دوره ای از جام جهانی نبوده اند.

ستارگانی که در هیچ دوره ای از جام جهانی نبوده اند!

مشاهده فیلم:

http://javaninews.ir

تکرار اتهام زنی‌های آمریکا علیه ایران در گزارش سالانه حقوق بشر وزارت خارجه


  به نقل از پایگاه اینترنتی وزارت امور خارجه آمریکا، وزارت خارجه آمریکا ضمن انتشار گزارش سالانه حقوق بشرخود، روسیه، چین، ایران و کره شمالی را به نقض حقوق بشر متهم کرده است.

جان سالیوان، قائم مقام وزیر امور خارجه آمریکا ­در خصوص انتشار و تشریح «گزارش ۲۰۱۷ درباره رویه‌های حقوق بشر در کشورها» در کنفرانس خبری شرکت کرد.

سالیوان مدعی شد: چین، روسیه، ایران و کره شمالی به صورت روزانه مبانی حقوق بشر را نقض می‌کنند و بنابراین عامل بی‌ثباتی هستند.

تانک کرار به زودی وارد چرخه دفاعی کشور می‌شود


  امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش با تاکید بر تمرکز ارتش در استفاده از تجیهزات نظامی تولید داخل، اظهار کرد: یکی از برنامه‌هایی که داریم همان‌طور که مقام معظم رهبری تاکید فرمودند، بهره‌گیری از صنایع داخلی است. 

وی با اشاره به اینکه تانک «کرار» از جمله تانک‌های پیشرفته ساخت داخل است که توسط دانشمندان ایرانی در وزارت دفاع و با مشارکت نیرو‌های مسلح کشور طراحی و ساخته شده است، ادامه داد: در سال‌جاری نیز مقدمات ورود تانک کرار به چرخه دفاعی کشور را فراهم می‌کنیم.

تقدیر از کمک‌های ایران برای ‌غلبه ارتش عراق ‌بر گروه تروریستی ناپاک داعش


وزیر دفاع کشورمان و هیئت همراه در دومین روز از سفر به بغداد، با ‌‌وزیر کشور عراق دیدار و پیرامون مسائل منطقه‌ای گفت‌و‌گو کردند.

  امیر حاتمی وزیر دفاع جمهو‌ری اسلامی ایران و هیئت همراه در دومین روز از سفر به بغداد، با وزیر کشور عراق دیدار و پیرامون مسائل منطقه‌ای گفت‌و‌گو کردند.

امیر حاتمی در این دیدار با بیان اینکه اشتراکات فراوانی در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی بین دو کشور ایران و عراق وجود دارد، اظهار داشت: این اشتراکات موجب همبستگی و نزدیک‌تر شدن دو کشور شده است.

وی عزیمت حجم بالای هر ساله زوار عتبات عالیات از ایران اسلامی به سوی کشور عراق و بالعکس کثرت جمعیت عراق برای زیارت حرم امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س) در ایران را نمونه‌ای از این اشتراکات دینی و مذهبی عنوان کرد و افزود: جا دارد از میهمان‌نوازی‌ها و پشتیبانی‌های کشور عراق در این سفر‌های معنوی به ویژه مراسم اربعین حسینی و عاشورا تشکر کنم.

امضای تفاهم همکاری میان وزیر دفاع ایران و وزیر صنایع و معادن عراق


  امیر سرتیپ امیر حاتمی در سفر به عراق در دیدار با وزیر صنایع و معادن عراق یادداشت تفاهم همکاری صنعتی امضا کرد.

امیر سرتیپ حاتمی پس از امضای قراداد به همراه وزیر عراقی در یک نشست خبری شرکت کرد.

وزیر دفاع در این نشست خبری با ابراز خرسندی از امضای این یادداشت تفاهم همکاری صنعتی با بیان اینکه امنیت منطقه بهم پیوسته است، اظهار کرد: فقط با نسخه‌های داخل منطقه می‌توان امنیت منطقه را حفظ و تقویت کرد.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران بر توسعه روابط با کشور عراق تاکید دارد، افزود: همین نگاه را نیز مسئولان عراقی نسبت به توسعه همکاری‌های دو جانبه با ایران دارند.

بهترین بازیکن هفته لیگ قهرمانان مشخص شد/ غیبت ایرانی ها در لیست اعلام شده

بهترین بازیکن هفته لیگ قهرمانان مشخص شد/ خبری از ایرانی ها نیست ، هفته ششم رقابت های لیگ قهرمانان آسیا درحالی به پایان رسید که 3 تیم ایرانی ( استقلال - پرسپولیس و ذوب آهن ) به مرحله یک هشتم نهایی صعود کردند و حالا  به طور قطع از نمایندگان ایران، یک تیم راهی هشت تیم برتر آسیا خواهد شد.

در نخستین مرحله حذفی این مسابقات و در دور رفت،    پرسپولیس ورزشگاه هزاع بن زیاد امارات میهمان الجزیره است و استقلال باید در ورزشگاه فولادشهر اصفهان به مصاف ذوب آهن برود.

تراکتورسازی هم تنها نماینده ایران بود که بدون برد و با کسب تنها 2 امتیاز با هدایت ساغلام ترکیه ای از لیگ قهرمانان آسیا وداع کرد.

چه کسانی جاسوس دوتابعیتی را قالب کردند و فراری دادند؟


چه کسانی جاسوس دوتابعیتی را قالب کردند و فراری دادند؟  
26 شهریور 96 با حکم عیسی کلانتری، کاوه مدنی معاون سازمان محیط زیست شد و به این ترتیب از لندن به ایران بازگشت، مدنی بعد از فارغ‌التحصیل شدن در رشته مهندسی عمران در دانشگاه تبریز راهی کشور سوئد شد و در سال 1384 در رشته منابع آب از دانشگاه لوند فارغ‌التحصیل گردید. او در سال 1388 مدرک دکترای خود را در رشته مهندسی عمران محیط زیست از دانشگاه کالیفرنیا، دیویس دریافت کرد. وی پس از آن دوره پسادکتری خود را در رشته اقتصاد و سیاست محیط زیست در دانشگاه کالیفرنیا، ریورساید گذراند.

سازمان صدا و سیما فقط از پیام رسان‌های داخلی استفاده می‌کند

سازمان صدا و سیما فقط از پیام رسان های داخلی استفاده می کند ه نقل از روابط عمومی رسانه ملی، سازمان صداوسیما  با برنامه ریزی های انجام گرفته از یکسال گذشته تقویت پیام رسان های داخلی را در دستور کار خود قرار داده و زیر مجموعه های مختلف اداری، تولیدی و خبری خود را به استفاده از آنها و به ویژه پیام رسان «سروش» ملزم کرده بود و از این پس با بخشنامه امروز دکتر علی عسکری اجرای این برنامه به مرحله آخر خود می‌رسد و استفاده از هرگونه پیام رسان خارجی بویژه پیام رسان تلگرام در رسانه ملی ممنوع خواهد بود.

رئیس رسانه ملی همچنین در این بخشنامه با تاکید بر حمایت ویژه از همه پیام رسان های داخلی، مسئولان سازمان را موظف کرد از کسب و کارهایی که در پیام رسان های داخلی فعالیت می کنند حمایت ویژه کنند و تسهیلات خاصی برای آنها در نظر گیرند.

جنگنده‌های عراقی مواضع داعش در خاک سوریه را هدف قرار دادند


  به نقل از شبکه تلویزیونی اسکای نیوز عربی، دفتر نخست وزیری عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد جنگنده‌های ارتش این کشور به فرمان حیدر العبادی نخست وزیر و فرمانده کل نیرو‌های مسلح عراق، شماری از پایگاه‌های داعش در خاک سوریه را هدف قرار دادند.

در ادامه این بیانیه آمده است: حمله جنگنده‌های عراقی به مواضع داعش در خاک سوریه با هدف نابودی داعش و تامین امنیت مرز‌های مشترک عراق با سوریه صورت گرفته است.

شبکه تلویزیونی العالم نیز به نقل از دفتر اطلاع رسانی نخست وزیر عراق اعلام کرد: نیروی هوایی عراق مواضع تروریست‌های داعش را در داخل خاک سوریه بمباران کرد. این حملات روند نابودی هسته‌های باقی مانده داعش را در منطقه سرعت می‌بخشند و نشان دهنده افزایش توانمندی نیرو‌های مسلح عراق در تحت پیگرد قرار دادن تروریست‌ها و نابود کردن آن‌هاست.