اقتدار ملی

مطالبی در خصوص اقتدار ملی

اقتدار ملی

مطالبی در خصوص اقتدار ملی

احتمال درگیری ایران و اسرائیل در خاک سوریه

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا به نقل از جروزالم پست، درگیری میان ایران و اسرائیل در سوریه از زمانی آغاز شد که صهیونیست‌ها به بهانه جاسوسی یک هواپیمای بدون سرنشین از سرزمین‌های اشغالی، به یک پایگاه نظامی در خاک سوریه حمله کردند و تعدادی از ایرانی ها را به شهادت رساندند، که پس از این حمله پدافند هوایی سوریه یکی از جنگنده های اسرائیلی را مورد هدف قرار داد.                                                                                                              

این پایان کار نبود و جنگنده‌های اسرائیلی بارها حریم هوایی سوریه را نقض کرده و محل تجمع نیروهای ایرانی را مورد هجوم قرار دادند. علاوه بر این بروز اتفاقات حساسیت زا در سوریه روز به روز در حال افزایش است. از درگیری ارتش آمریکا با متحدان بشار اسد در دیرالزور گرفته تا عملیات گسترده ارتش ترکیه علیه پیشمرگان کُرد، در راس تمام این اتفاقات می توان به حملات جنگنده‌های اسرائیلی به پایگاه‌های نظامی سوریه که محل تجمع نظامیان ایرانی است، اشاره کرد. بسیاری از کارشناسان معتقد هستند ایران این حملات را بی پاسخ نخواهد گذاشت و پاسخ ایران می‌تواند جنگی تمام عیار را در منطقه به راه بیاندازد. از آنجا که آمریکا، اسرائیل را شریک استراتژیک خود در منطقه می‌داند، می‌توان انتظار داشت که نبرد میان ایران و اسرائیل محدود نشود و خیلی‌ها وارد آن شوند. 

ادامه مطلب ...

بحث اختلاف میان سپاه و ارتش از دهان هرکس خارج شود یا ناآگاه است یا دشمن

معاون هماهنگ‌کننده ارتش گفت: هیچکس نمی‌تواند بین سپاه و ارتش اختلاف ایجاد کند، که اینگونه صحبت‌ها از دهان هرکس خارج شود یا ناآگاه است و یا دشمن و باید با آن مقابله کرد.

امیردریادار حبیب‌الله سیاری معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران درباره اینکه چگونه می‌توان اقتدار دریایی ایران را به جهان ثابت کرد، اظهار کرد: اقتدار دریایی کشور ما بود که موجب شد ششمین اجلاس فرماندهان نیرو‌های دریای کشور‌های حاشیه اقیانوس هند در تهران برگزار شود.

تغییر مسیر کشتی فله‌بر کریستال سبب سانحه سانچی شد

بررسی سانحه سانچی اولین تجربه همکاری 4 کشور دنیاستنادر پسنده مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی امروز(شنبه 15اردیبهشت) در نشست خبری بررسی سانحه سانچی، اظهار کرد: بررسی این سانحه بر مبنای فصل هفت آیین‌نامه بین‌المللی بررسی سوانح دریایی آماده شده است. در این فصل به این نکته اشاره می‌شود؛ در جایی که سانحه‌‌ای رخ می‌دهد چندین کشور ذی‌نفع می‌توانند به صورت مشترک به بررسی علل آن بپردازند.

همگروه‌های ایران در جام ملتهای آسیا مشخص شدند/قرعه آسان شاگردان کی‌روش با دستان دایی +عکس

همگروه‌های ایران در جام ملتهای آسیا مشخص شدند/قرعه آسان شاگردان کی‌روش با دستان دایی 

قرعه کشی جام ملتهای آسیا

 درمراسم قرعه کشی هفدهمین دوره رقابت های فوتبال جام ملت های آسیا،تیم ملی فوتبال کشورمان در گروه D مسابقات فوتبال جام ملت‌های ۲۰۱۹ آسیا با تیم‌های عراق، ویتنام و یمن همگروه شد.

اتهام‌زنی جدید سعودی‌ها به ایران با ارسال نامه‌ای به سازمان ملل

اتهام‌زنی جدید سعودی‌ها به ایران در دو نامه به سازمان ملل

 به نقل از  شبکه تلویزیونی الحدث، عبدالله المعلمی، نماینده عربستان سعودی در سازمان ملل، مدعی شد ایران تعداد زیادی موشک بالستیک در اختیار جنبش انصارالله یمن قرار داده است.

او در نامه‌ای به شورای امنیت و دبیرکل سازمان ملل، شلیک موشک‌های بالستیکاز یمن به طرف عربستان را محکوم کرد.

نماینده عربستان سعودی در سازمان ملل در این نامه از آنچه که «کوتاهی شورای امنیت در مقابله با نقض آشکار قطعنامه‌هایش» توصیف شد، ابراز تاسف کرد و مدعی شد: این مسئله به ایران اجازه داده است تا تعداد زیادی موشک‌های بالستیک، هواپیما‌های بدون سرنشین و مین‌های دریایی در اختیار «شبه‌نظامیان» در یمن قرار دهد.

پلیس ضدشورش فرانسه،سلبریتی‌ها و اصلاح‌طلبان را به کما برد/

روزنامه پنج شنبه

حمله وحشیانه پلیس فرانسه به مردم، جایی در صفحات اول روزنامه‌های اصلاح طلب نداشت. علاوه بر این سلبریتی‌های ایرانی نیز هیچ واکنشی به این موضوع نداشتند!

  روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با ما همراه شوید.

قلب تپنده سوریه کجاست و چرا مقصد اصلی موشک‌های صهیونیست‌هاست؟

جمرایا سوریه

«جمرایا» در شمال استان دمشق در سال‌های گذشته هدف نخست جنگنده‌ها و موشک‌های رژیم صهیونیستی بوده است؛ اما چرا «جمرایا»...؟ 

رژیم صهیونیستی در دو سال گذشته به تعداد و شدت حملات هوایی خود علیه مواضع نیروهای ارتش سوریه افزوده و تلاش کرده از وضعیت فعلی به بهترین شکل برای تضعیف دولت مرکزی استفاده کند.

حمله به مواضع نیروهای ارتش سوریه تا قبل از شروع بحران برای صهیونیست ها بسیار دشوار و سخت بود اما جنگ سخت و سنگین ۷ ساله با گروه های تروریستی باعث شده زمینه برای حملات هوایی صهیونیست ها فراهم شود.

روایت جدید مشرق از جانور قندهار

آر کیو 170

 ۱۳ آذر ۱۳۹۰ را شاید را بتوان یکی از نقاط عطف در تاریخ نیروهای مسلح کشور و شاید تاریخ پرنده های بدون سرنشین در دنیا دانست. در این روز یک فروند هواپیمای بدون سرنشین RQ-۱۷۰ در شرق ایران، در تور پدافندی نیروهای مسلح کشورمان گیر کرد و در وضعیت تقریبا سالمی به دست نیروهای سپاه پاسداران افتاد. در این سالها صحبت ها و تحلیل های زیادی درباره آنکه چه بر سر جانور قندهار در آن روز آمد یا این که چه سامانه هایی بر روی این پهپاد نصب شده بود مطرح شده است. نکته جالب اینجاست که این پهپاد از نظر آمریکایی ها هنوز جزو یکی از دارایی های محرمانه تلقی شده و اطلاعات زیادی از آن را مطرح نمی کنند.

نام دانشمند هسته ای ایران که موساد در ترور او ناموفق بود افشا شد!

منابع صهیونیستی می‌گویند سازمان جاسوسی این رژیم «موساد» تلاش کرد یک دانشمند هسته‌ای ایران را ترور کند اما عملیات او موفق نبوده است.

وبگاه «واللا نیوز» گزارش داد که اطلاعاتی به‌دست آورده مبنی بر اینکه عوامل موساد پیشتر تلاش کردند یک دانشمند هسته‌ای ایرانی به نام «محسن فخری‌زاده مهابادی» که مسئول راکتور اتمی تهران است را ترور کنند.

این وبگاه اذعان کرد تمام دانشمندان هسته‌ای ایرانی که پیشتر ترور شدند یا سوء قصدی علیه جان آنها انجام گرفته، عملیات آن توسط عاملین موساد اجرا شده است.

پاسخ ایران غافلگیرکننده خواهد بود

به رژیم اشغالگر قدس هشدار می‌دهم دست از رفتارهای خطرناک بردارد/ پاسخ ایران غافلگیرکننده خواهد بود

به نقل از روابط عمومی وزارت دفاع، امیر سرتیپ امیر حاتمی در مراسم تجلیل از اساتید نمونه دانشگاه صنعتی مالک اشتر وزارت دفاع ضمن تبریک اعیاد شعبان، روز کارگر و هفته معلم و با اشاره به نقش و جایگاه ارزنده دانشگاه صنعتی مالک اشتر در کشور اظهار داشت: ان شاءالله دانشگاهیان و دانشجویان دانشگاه صنعتی مالک اشتر و مجموعه وزارت دفاع بتوانند با انجام وظایف و رسالت خطیر خود زمینه ساز ظهور حضرت ولی عصر (عج)آخرین منجی عالم بشریت باشند.

من اگر جای شما بودم یقه خودم را در هیئت دولت پاره می‌کردم

رهبر انقلاب در دیدار خود از نمایشگاه کالای ایرانی در حسینیه امام خمینی (ره) خطاب به وزیر کار سخن مهمی فرمودند.

رهبر انقلاب خطاب به وزیر کار: من اگر جای شما بودم یقه خودم را در هیات دولت پاره میکردم +فیلم

سال 1397 سال حمایت از تولید و کالای داخلی است و در همین رابطه رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر روز یکشنبه به مدت دو ساعت و نیم از نمایشگاه کالای ایرانی در حسینیه امام خمینی (ره) بازدید کردند.

ایشان در جریان این نمایشگاه خطاب به علی ربیعی وزیر کار، درباره مقابله با واردات کالاهای خارجی اعلام کردند: اگر جای شما بودم در هیئت دولت یقه خودم را پاره می کردم.

در ادامه ویدئوی مربوط به مقام معظم رهبری و سخن ایشان را مشاهده می‌کنید :